پیام تبریک مدیرکل بهزیستی استان بوشهر به مناسبت روز جهانی عصای سفید

دکتر علیرضا حاجیونی مدیر کل بهزیستی استان بوشهر به مناسبت ۱۵ اکتبر روز جهانی عصای سفید در پیامی این روز را به نابینایان و کم بینایان تبریک گفت.

دکتر علیرضا حاجیونی مدیر کل بهزیستی استان بوشهر به مناسبت ۱۵ اکتبر روز جهانی عصای سفید در پیامی این روز را به نابینایان و کم بینایان تبریک گفت

در این پیام آمده است :

به نام خدای بخشنده و مهربان

 عصای سفید که به عبارتی اعلام استقلال یک نابینا است و روز عصای سفید بهانه ای است که یادی کنیم از عزیزانی که از نعمت بینایی محروم هستند اما دلی روشن دارند و دستان نوازش خداوند را برگونه های تب دار گلها ، لمس می کنند کسانی که در نفسهای نسیم و در تار و پود جانشان زندگی معطر می گردد.

نگرش جامعه نسبت به روشندلان و همچنین برداشت آنان نسبت به خود که تبعا متاثر از برخورد جامعه و فرهنگ حاکم است نقش بسیار مهمی در چگونگی تشکیل انگیزه ها ، رشد و شکوفایی استعدادهای نابینایان دارد، بنابراین جامعه ، مدرسه و خانواده مسئولیت خطیری را در زمینه ایجاد و تقویت انگیزه های بالنده در نابینایان برعهده دارند و وجود الگوهای رفتاری سازنده در مقابل نابینایان ، نقش بسزایی در آگاهی آنان و جهت دار شدن و تحقق یافتن انگیزه های ایشان دارد.

روشن دلان به عنوان قشر تحصیل کرده و فرهیخته جامعه معلولان محسوب می شوند چرا که آنها فقط از نعمت بینایی محرومند اما با افکار و رفتار می توانند هر کاری را که ما تصور می کنیم انجام دهند ، آنها می خوانند ، می نویسند ، شعر می سرایند ، صاحب مقام می شوند ، ورزش می کنند ، می آفرینند و موفق می شوند.

در روز عصای سفید روشن دلان ، تراوت ، پویای و نشاط را به زندگی خویش فرا می خوانند . عصای سفید پرچمی است که به نشان استقلال در دست روشن دلان به حرکت در می آید و آینه ای است که قدرت و توان خدایی را به تماشای تامل و تفکر دیگران می گذارد.

اینجانب فرا رسیدن این روز را به تمامی روشندلان و روشن ضمیران عزیز استان صمیمانه تبریک عرض کرده و امیدوارم در پرتو همدلی و همیاری و نیز اجرای کامل قوانین موجود، در پرتو تعالیم اسلامی و اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بتوانیم در تعالی و پیشرفت این عزیزان و سرمایه های ارزشمند میهن اسلامی مان سهیم باشیم

دکتر علیرضا حاجیونی

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر

کد خبر 24570

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد