بهره مندی ۱۵۸ مددجوی بهزیستی از آموزشهای فنی و حرفه ای درآذربایجان غربی طی سال جاری

مدیر کل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: طی سال جاری ۱۵۸ نفر از مددجویان بهزیستی از دوره های آموزش فنی و حرفه ای در استان بهره مند شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی دکتر سعید فریور امروز ۲۲ شهریور در جلسه شورای مهارت که با حضور اوسط هاشمی معاون عالی وزارت و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در استانداری برگزار شد، ضمن قدردانی از رفع مشکل مددجویان کم‌سواد در بهره مندی از دوره های فنی حرفه ای گفت: سال گذشته ۳۸۲ نفر از جامعه هدف بهزیستی استان از دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای بهره مند شدند که از این تعداد ۲۶۱ نفر معلول و ۱۲۱ نفر جز زنان سرپرست خانوار بودند ادامه داد طی ۵ ماه ماهه نخست امسال با وجود بیماری کرونا ۱۵۸ نفر از مددجویان بهزیستی استان از دوره های آموزش فنی و حرفه ای بهره مند شدند که از این تعداد ۱۱٠ نفر معلول و ۴۸ نفر را زنان سرپرست خانوار تشکیل می داد. 

فریور با اشاره به برنامه بهزیستی در خصوص افزایش سهمیه بکارگیری مددجویان از ۵ نفر به ۴۰ نفر توسط کارفرمایان و بهره مندی آنها از وام کم بهره بانکی تصریح کرد: کارفرمایان به ازای به کارگیری هر مددجو می‌تواند از وام ۵۰ میلیون تومانی قرض الحسنه تا سقف ۲میلیارد تومان بهره‌مند شوند. 

مدیر کل بهزیستی آذربایجان غربی همچنین با اشاره به سهمیه ۳درصدی استخدام معلولین در دستگاه‌های اجرایی، تاکید کرد: با توجه به آغاز نام نویسی آزمون استخدامی دستگاههای دولتی در سایت سازمان سنجش از ۲٠ شهریور، خواهشمندم نسبت به رعایت این سهمیه در جذب معلولین در دستگاههای دولتی توجه شود. 

گفتنی است در پایان مراسم دو تفاهم‌نامه‌ همکاری بین بهزیستی آذربایجان غربی، سازمان فنی حرفه‌ای و شهرک‌های صنعتی در استان جهت توانمند سازی، اشتغال و کاریابی جامعه هدف منعقد گردید.

​ ​ ​

کد خبر 22875

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد