تشکیل کارگروه عملیاتی مراکز مثبت زندگی اداره کل بهزیستی استان هرمزگان

کارگروه عملیاتی مراکز مثبت زندگی اداره کل بهزیستی استان هرمزگان با حضور مدیرکل توسعه مراکز غیر دولتی سازمان بهزیستی کشور، مدیر کل و معاونین بهزیستی استان و کارشناسان مربوطه تشکیل گردید.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ هادی بهداد مدیرکل دفتر توسعه مراکز غیر دولتی سازمان بهزیستی کشور که به منظور بررسی چالش های راه اندازی مراکز خدمات بهزیستی مثبت زندگی و رفع موانع موجود در کارگروه عملیاتی مراکز مثبت زندگی اداره کل بهزیستی استان هرمزگان حضور یافت در این رابطه گفت : مرکز خدمات بهزیستی (مثبت زندگی)،مرکزی غیردولتی است که براساس بند 4 ماده 26 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت پس از کسب پروانه فعالیت، مجموعه ای از خدمات سطح یک سازمان بهزیستی را در بستر فناوری اطلاعات در راستای بهتر زیستن آحاد جامعه ارائه می‏ نماید.

بهداد هدف اصلی این مراکز را ارائه خدمات مطلوب و تسهیل دسترسی گروه‏های هدف به خدمات سازمان عنوان کرد و افزود : افزایش ظرفیت مشارکت بخش غیردولتی ، شفافیت ، کاهش ترددهای غیرضروری خصوصا در کلان شهرها ،افزایش رضایتمندی افراد ،کاهش بهای تمام شده ارائه خدمات از دیگر مزایای راه اندازی این مراکز در استان هاست.

غلامحسین رنجبر مدیر کل بهزیستی هرمزگان نیز در ادامه از راه اندازی 47 مرکز مثبت زندگی در استان در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود : براساس سهمیه اعلام شده و برنامه ریزی صورت گرفته  47 مرکز مثبت زندگی در مناطق مختلف استان راه اندازی خواهد شد.

وی گفت : تاسیس مراکز مثبت زندگی از جمله اقدامات جدید سازمان بهزیستی است که با هدف تقویت و توسعه خدمات حمایتی و تخصصی بهزیستی در سطح استان انجام و با ایجاد امکان ارائه مجموعه ای از خدمات در این مراکز ، موجب تسهیل مراجعه، پیگیری و پاسخگویی به جامعه هدف خواهد شد.

در این کارگروه ضمن تبادل نظر و ارائه موانع موجود از سوی حاضرین ، راهکارها و پیشنهاداتی از سوی هادی بهداد مدیرکل دفتر توسعه مراکز غیر دولتی سازمان بهزیستی کشور ارائه شد.

وی همچنین در خصوص پیگیری و همراهی در رفع موانع مطرح شده قول مساعد داد.

کد خبر 21964

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد