زاوه | آغاز مرحله دوم طرح بزرگ پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در شهرستان زاوه

مرحله دوم طرح بزرگ پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در شهرستان زاوه آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی،نازنین عجمیان،رئیس اداره بهزیستی شهرستان زاوه اظهارداشت: مرحله دوم طرح بزرگ پیشگیری از آسیبهای اجتماعی با محوریت کودک همسری در شهرستان زاوه آغاز شد .

وی افزود: این طرح با هدف آشنایی خانواده ها از پیامد های ازدواج دختران در سن کودکی و نوجوانی در سال گذشته آغاز شد که در مرحله اول  جلسات عمومی در شهر دولت اباد و 72 روستای سطح شهرستان زاوه برگزار شد که مورد استقبال قرار گرفت بطوریکه پس از اتمام مرحله اول طرح با کاهش چشمگیر کودک همسری در شهرستان زاوه روبرو بودیم و همین امر سبب شد اقدامات لازم برای شروع مرحله دوم صورت گیرد.

عجمیان تصریح کرد: مرحله دوم در سال جاری با موافقت دادستان شهرستان و ستاد کرونا برگزار خواهد شد و در این راستا اقدام به برگزاری جلسات با مسئولین و دست اندرکاران محلی فعال در حوزه پیشگیری کردیم.

وی گفت: کارشناسان اورژانس اجتماعی در این جلسات ضمن ارائه دستور مستقیم دادستانی به مسئولین مبنی بر ممنوعیت کودک همسری و عواقب قانونی مشارکت در آن ، بر اهمیت نقش و مسئولیت پذیری اجتماعی همه اقشار در کاهش این پدیده اشاره داشتند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان زاوه افزود: طی مکاتبه اورژانس اجتماعی با دادستان شهرستان همه دهیاران موظف شدند نسبت به تهیه و نصب بنر مرتبط با پیشگیری از آسیبهای اجتماعی به ویژه کودک همسری اقدام کنند.

عجمیان خاطرنشان کرد: این طرح تا زمانی که فرهنگ اشتباه کودک همسری در شهرستان تغییر پیدا نکند با جدیت هرچه تمام تر نیروهای اورژانس اجتماعی ادامه پیدا خواهد کرد .

کد خبر 21034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد