مستند«پذیرش» با موضوع کودکان اوتیسم در مشهد اکران شد

اکرم نجفیان مدیر مرکز آموزشی توانبخشی کودکان اوتیسم «آوا » و مجری پروژه ساخت مستند «پذیرش» گفت: این فیلم به عنوان سومین مستند با موضوع اوتیسم کودکان در خراسان رضوی ساخته شده است.

ایشان اضافه کرد: تا کنون ۳مستند در خصوص کودک اتیسم ساخته شده است. مستند «اختلالی به نام اوتیسم» در سال ۹۷ و مستند «ساعتی به وقت اوتیسم» در سال ۹۵ ومستند ۵۸ دقیقه ای «پذیرش»  در اسفند ماه سال ۱۴۰۲  به کارگردانی بیژن همدرسی  و تهیه کنندگی فرانک امجدی و مجوز حوزه هنری خراسان رضوی ساخته و با حضور مسئولین استانی و شهرستان و خانواده‌های کودکان اکران شد.

در ادامه این مراسم، حسن فرخی معاون تخصصی بهزیستی مشهد ضمن تقدیر از زحمات کلیه افرادی که در تهیه این مستند همکاری نموده اند، گفت: درحال حاضر هشت مرکز توانبخشی اتیسم در استان وجود دارد که ۵ مرکز آن در مشهد است و خدمات تخصصی آموزشی و توانبخشی را به این گروه از اعضای جامعه و خانواده‌های آنها ارائه می‌کند.  

وی افزود: ساخت برنامه‌ها و مستنداتی در خصوص کودکان اتیسم و تمامی افراد دارای معلولیت،  تغییر نگرش افراد جامعه و افزایش آگاهی عمومی را در پی خواهد داشت و باعث فرهنگسازی و آموزش نحوه تعامل صحیح با این افراد در جامعه خواهد بود. علاوه بر این، موجب مطرح شدن مشکلات این گروه از اعضای جامعه و خانواده‌های آنها و ایجاد حساسیت و افزایش دغدغه‌مندی عمومی نسبت به مشکلات توانخواهان می‌شود. از طریق افزایش آگاهی عمومی می‌توانیم شاهد همراهی و حمایت بیشتر مردم و مسئولین در مرتفع ساختن چالش‌ها و مشکلات تمامی توانخواهان باشیم.

کد خبر 106081

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد