حضور مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی در گفتگوی ویژه خبری شبکه استانی آذربایجان غربی

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی در گفتگوی ویژه خبری شبکه استانی آذربایجان غربی حضور یافت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی؛ دکتر سعید فریور مدیرکل بهزیستی استان باحضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه استانی، مهمترین وظیفه و ماموریت بهزیستی را ارائه خدمات هرچه بهتر به جامعه هدف عنوان کرد و افزود: بهزیستی ۴۰ سال پیش از ادغام ۱۶ نهاد و سازمان با ۵۶ شرح وظیفه ایجاد شد که هم اکنون این میزان شرح وظایف و ماموریت به بیش از ۱۵۰ عنوان به جامعه هدف از جمله زنان سرپرست خانوار، کودکان بی سرپرست، معلولان رسیده است.

 وی از فعالیت ۱۰۰ مرکز توانبخشی و ۲۹ مرکز نگهداری سالمندان و معلولین در استان خبر داد و افزود: ۱۳۰۰ فرد دارای معلولیت در این مراکز نگهداری می‌شوند.

 فریور ادامه داد: ۸۷ هزار و ۷۳۹ خانوار با احتساب اعضای خانواده، یعنی ۴۱۴ هزار و ۵۶۳ نفر از خدمات بهزیستی در استان بهره مند هستند. 

مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه افراد معلول با مراجعه به ادارات بهزیستی و ارائه درخواست خود و بابررسی کمیسیون های پزشکی در صورت هم خوانی با دستوالعمل ها ی این اداره کل از خدمات بهزیستی بهره مند می شوند، گفت: معلولان در ۴ رده تقسیم بندی می شوند که معلولان با درجه شدید و خیلی شدید از مستمری سازمان بهره مند می شوند. 

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۴۰ مددجو صاحب مسکن شدند، افزود: طی هفته گذشته ۹۴ مسکن مددجویی جدید نیز در استان افتتاح و تحویل مددجویان شد.

 وی ادامه داد: بهزیستی استان در قالب تفاهم نامه هایی با بنیاد مسکن، سپاه،قرارگاه خاتم الانبیا، صندوق توسعه ملی و برنامه و بودجه احداث ۸۵ مسکن مددجویی و ۵۶ مسکن برای ایتام تحت پوشش را در دست اجرا دارد. 

فریور بااشاره به تسهیلات به جامعه هدف تصریح کرد: ارائه تسهیلات قرض الحسنه ودیعه مسکن رهن و اجاره بلاعوض به میزان ۱۱ میلیارد ریال، ارائه تسهیلات ۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی به مددجویان با مشارکت بنیاد مستضعفان و صندوق ولایت کمیته امداد با اولویت زنان سرپرست و معلولین با بعد خانوار حداقل ۳نفر و پرداخت کمک هزینه معیشتی ۵ میلیون تومانی به ۱۲۷ نفر در دست انجام است. 

وی با اشاره به وام کارفرمایی مددجویان افزود: باافزایش سقف مددجویان بکار گرفته شده توسط کارفرمایان از ۵ نفر به ۴۰ نفر، کارفرمایان می توانند تا سقف ۲میلیارد تومان از تسهیلات استفاده کنند. 

مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه آذربایجان غربی جزء ۷ استان برتر در احداث مسکن مددجویی است،بااشاره به اقدامات این سازمان افزود: اشتغالزایی ۱۵۴۶ مددجوی یک سال گذشته ،تهیه جهیزیه به ۲۷ نفر، پرداخت کمک هزینه ازدواج به ۳۸۳ نفر طی سال گذشته انجام شده است.

 وی با اشاره به فعالیت اورژانس اجتماعی تصریح کرد: در حال حاضر در همه شهرستان های بالای ۵۰ هزار نفر خانوار استان مراکز اورژانس اجتماعی فعال است و شهروندان می توانند در زمینه های کودک آزاری همسرآزاری، سالمند آزاری و اختلافات خانوادگی با شماره گیری شماره ۱۲۳ از خدمات تیم تخصصی اورژانس اجتماعی بهره مند شوند. 

فریور ادامه داد: همچنین مرکز مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ نیز آماده ارائه خدمات از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب برای شهروندان است. 

وی بااشاره به اقدامات این اداره کل در هفته بهزیستی تصریح کرد: اگر چه بسیاری از مراسمات جمعی این اداره کل در هفته بهزیستی به واسطه شیوع کرونا و وضعیت قرمز استان لغو شد اما علاوه بر افتتاح ۹۴ مسکن مددجویی، افتتاح خانه های حمایتی برای بیماران روانی مزمن باعنوان" مرکز مهر" نیز از جمله اقدامات دیگر این سازمان در هفته بهزیستی بود. فریور بااشاره به برنامه های آتی بهزیستی استان تصریح کرد : طی هفته دولت ۸۴ مرکز مثبت زندگی نیز در تمامی شهرستان های استان به منظور ارائه خدمات بهتر به جامعه هدف راه اندازی می شود. 

وی ضمن قدردانی از کمک های نهاد ها و خیرین به بهزیستی تصریح کرد: اعتبارات بهزیستی جوابگوی رفع نیازهای جامعه هدف نیست و همچنان از خیرین میخواهیم تا این سازمان را همانند گذشته یاری کنند.

کد خبر 20686

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد