نیشابور | تسهیلات اشتغال مددجویان بهزیستی نیشابور افزایش یافت

فرماندار ویژه نیشابور گفت: پارسال ۱۱۰ میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغال مددجویان بهزیستی جذب شد در حالی که سهم این شهرستان ۸۵ میلیارد ریال بود.

علیرضا قامتی در مراسم راه‌اندازی چهار طرح اشتغال‌زایی در نیشابور به مناسبت هفته بهزیستی افزود: تعهد ایجاد اشتغال در سال گذشته ۴۰۰ نفر بود که با افزایش ۲۲ درصدی این تعداد به ۵۰۰ نفر رسید که نشانگر تلاش مستمر جامعه بهزیستی این شهرستان است.
وی ادامه داد: طبق توافقاتی که با بهزیستی و کمیته امداد نیشابور انجام شده به ازای هر شغل ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات تعلق می‌گیرد و دستگاه‌های اجرایی باید خدمات را عادلانه توزیع کنند و با ایجاد اشتغال به توسعه منطقه کمک کنند.
رییس بهزیستی نیشابور نیز در این مراسم گفت: امروز برای راه‌اندازی این طرح‌ها چهار میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت اختصاص پیدا کرده و زمینه ایجاد اشتغال برای ۲۰ نفر از مددجویان بهزیستی ایجاد شده است.
علی صدر افزود: این طرح‌ها شامل دفتر پیشخوان دولت، کارگاه خیاطی، کارگاه جوراب بافی و کارگاه آبکاری قطعات خودرو است. وی ادامه داد: امسال ایجاد شغل برای ۵۱۰ نفر از سوی بهزیستی تعیین شده که امیدواریم به بیشتر از این تعداد برسیم و در این چارچوب به دنبال جذب ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات هستیم.
رییس بهزیستی نیشابور گفت: در راستای خدمات بهتر به مردم و مددجویان و همچین ایجاد اشتغال به زودی ۱۳ مرکز مثبت زندگی در نیشابور راه‌اندازی می‌شود که زنان سرپرست خانوار از اولیت‌های اصلی در ایجاد اشتغال هستند و آموزش‌های لازم را در مراکز فنی و حرفه‌ای فرا گرفته و پس از دریافت گواهی مهارت برای جذب تسهیلات معرفی می‌شوند.
مرکز شهرستان ۴۵۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

کد خبر 20645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد