سالمندی، مهم ترین چالش ۲۰ سال آینده در آذربایجان شرقی

مدیر کل بهزیستی استان به مناسبت روز بهزیستی در برنامه "سحرلر" شبکه سهند حضور یافت و به ارائه عملکرد این اداره کل پرداخت.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی آذربایجان شرقی، دکتر فرگل صحاف با اشاره به اینکه ۴۰۰ هزار سالمند در استان وجود دارد و بیش از ۱۲ هزار نفر از سالمندان دارای معلولیت، معادل  ۳/۲۵ درصد، تحت پوشش بهزیستی هستند، تاکید کرد: یکی از معضلات کشور و استان در آینده افزایش جمعیت سالمند است به طوری که در ۲۰ سال آینده قشر زیادی از جامعه سالمند خواهند شد و لزوم فرزندآوری برای کاهش تبعات این امر ضروری است.

صحاف ضمن تبریک فرا رسیدن چهلمین سالگرد بهزیستی با پیام " بهزیستی در گام دوم انقلاب;  شفافیت، تحول خدمت و ارتقاء سلامت اجتماعی خانواده گفت:  این اداره کل در قالب پنج معاونت ارائه خدمت می دهد که معاونت پیشگیری یکی از مهم ترین آنها محسوب می شود.

صحاف با بیان اینکه آموزش کودکان زیر شش سال توسط معاونت اجتماعی بهزیستی انجام می گیرد، در رابطه با آمار مهد کودک‌های استان گفت: حدود یک هزار مهد کودک شهری در استان فعالیت دارند و از سال گذشته در راستای حمایت از سه دهک درآمد پایین جامعه، هر روز یک وعده غذای گرم در مهدهای واقع در روستامهدها توزیع می شود. 
مدیرکل بهزیستی استان، حمایت از ایتام و فرزندان بی سرپرست و بدسرپرست و هم چنین زنان سرپرست خانوار را از دغدغه های اصلی در این مجموعه دانست و افزود: ۲۷۰ کودک در ۲۵ مرکز بهزیستی و یک شیرخوارگاه نگهداری شده و از خدمات مجموعه بهره مند هستند. 
وی ادامه داد: هم چنین ۲۵ هزار زن سرپرست خانوار از خدمات حمایتی این اداره کل از قبیل کمک هزینه ودیعه مسکن، بیمه، دریافت مستمری، کمک هزینه تحصیلات برای دانش آموزان و دانشجویان، معافیت سربازی و... استفاده می کنند.

 صحاف از ارائه بیش از ۶۱ هزار خدمت در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و خانوادگی توسط اورژانس اجتماعی خبر داد.
وی با تاکید بر اهمیت بحث توانمندسازی جامعه هدف گفت: اعطای وام کم بهره به منظور ایجاد اشتغال و حمایت از بیمه های کارفرمایی و خویش فرمایی از اقدامات صورت گرفته در این زمینه است و در سال ۹۸ اعتباری بالغ بر دو هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به همین منظور صرف شده است.

مدیر کل بهزیستی استان با اشاره به واگذاری ۵۸۱ واحد مسکن مددجویی در سال ۹۸، از تحویل ۵۴ واحد مسکن به مددجویان در هفته بهزیستی سال جاری خبر داد.

کد خبر 20233

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد