برگزاری دومین جلسه کمیته استانی هماهنگی مرکز درمان،نگهداری وکاهش آسیب  معتادان مرکز ماده ۱۶

دومین جلسه کمیته استانی هماهنگی مرکز درمان،نگهداری وکاهش آسیب معتادان مرکز ماده ۱۶ دراداره کل بهزیستی آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی؛ دکتر سعید فریور رییس کمیته در این جلسه که با حضور نمایندگان دستگاههای عضو کمیته از جمله دانشگاه علوم‌پزشکی،شورای هماهنگی مبارره با مواد مخدر ،انتظامی، شهرداری و... در محل دفتر مدیریت بهزیستی استان تشکیل شد، بااشاره به اقدامات و عملکرد بهزیستی استان در مرحله اول ساماندهی معتادان متجاهر به منظور جلوگیری از شیوع کرونا افزود: در طرح مذکور که در خردادد ماه سالجاری اجرا شد بعد از غربالگری اولیه تعداد ۲۶۴ معتاد، آزمایش تشخیص کرونا توسط دانشگاه علوم پزشکی در مرکز ماده ۱۶ انجام شد که نتیجه تست ۹ نفر مثبت اعلام شد که بلافاصله این افراد به مرکز کووید ۱۹ انتقال یافتند و با غربالگری علامتی و مراقبت روزانه توسط تیم‌پزشکی و پرستاری خوشبختانه بعد از گذشت یکماه مشکل خاصی مشاهده نشده است. 

رییس کمیته ضمن انتقاد از عدم همکاری برخی از دستگاهها بر اساس وظایف تعیین شده در دستورالعمل ادامه داد: باتوجه به قرارگرفتن استان در وضعیت قرمز از لحاظ بیماری کرونا، امر پذیرش و ساماندهی مرحله دوم طرح جمع آوری معتادین متجاهر استان پس از تامین زیرساختها اجرایی می شود. 

در این‌جلسه مقرر گردید عملکرد و مشکلات اولین مرحله ساماندهی معتادین متجاهر به استاندار و رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گزارش گردد.

کد خبر 19440

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد