حضور مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی در برنامه رادیویی استانی "مردم و مسئولان"

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: ارتقا دانش و آگاهی در پیشگیری از اعتیاد جوانان به مواد مخدر موثر است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی امروز ۵ تیرماه دکتر سعید فریور با حضور در بخش" مردم ‌- مسئولار" برنامه زنده رایویی استانی " رادیو چی چست" با اشاره به نامگذاری ۲۶ ژوئن به نام روز جهانی مبارزه با مواد مخدر و شعار سال"دانش بیشتر، مراقبت بهتر " مقوله پیشگیری از اعتیاد را به واسطه ارتقا سطح آگاهی بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: نبود جامعه امید بخش و شاد و گسترش افسردگی و سرخورگی بین جوانان،بخصوص جوانان تحصیل کرده بیکار، زمینه ساز تمایل به مواد مخدر برای فرار از شرایط موجود است و گاها وجود تبلیغات و شایعات در خصوص عدم اعتیادآوری برخی مواد مخدر از جمله "گل" و سهولت ترک اعتیاد، جوانان را به سمت مصرف مواد مخدر سوق می دهد.

وی هم مرزی آذربایجان غربی با چند کشور و قرارگیری استان در مسیر ترانزیت مواد مخدر را بستر ساز افزایش اعتیاد در استان عنوان کرد و گفت: فراوانی و سهولت دسترسی به مواد مخدر با گسترش و شیوع اعتیاد رابطه مستقیم دارد.

 رئیس کمیته فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد، شواری هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، بااشاره به گسترش شایعه" معتادان در برابر کرونا مصون هستند" ، ادامه داد: از بین ۸۰ معتاد جمع آوری شده در استان ۹ مورد مبتلا به کووید - ۱۹ بودند. فریور با بیان اینکه هیچ کس در برابر مواد مخدر مصون نیست، تصریح کرد: عوامل متعددی در تمایل به مواد مخدر وجود دارد که می توان به فقر، نبود هویت اجتماعی و خانواده اشاره کرد.

مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه متاسفانه امروزه تمایل به مصرف مواد مخدر صنعتی بیشتر شده است، گفت: طول درمان و ترک مواد مخدر صنعتی نسبت به سنتی طولانی تر بوده و عوارض روحی و روانی این مواد تا مدتهای طولانی در افراد معتاد باقی می ماند.

فریور به اقدامات این اداره کل به عنوان یکی از دستگاههای عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در حوزه پیشگیری و درمان مواد مخدر اشاره کرد و از برگزاری منظم جلسات ماهانه ،ارائه راهکارها و گزاشات اجمالی و برنامه ریزی های مدون شورا در راستای کاهش اعتیاد در استان خبرداد و تصریح کرد: برگزاری برنامه های آموزشی برای کودکان و دوره های آموزشی برای مربیان و مسئولان فنی و والدین در مهدهای کودک استان، ارائه آموزشهای لازم در ادارات، مراکز آموزشی و اعزام ۳۵۰ تیم به محلات به منظور آگاهی بخشی در راستای مبارزه با مواد مخدر بخشی از اقدامات این اداره کل است. وی به نقش فرهنگسازی در کاهش اعتیاد تاکید کرد و گفت: کار فرهنگی هرگز هزینه نیست چرا که فرهنگسازی در طولانی مدت نتایج مطلوب فراوانی برجای می گذارد و نباید از هیچ اقدام فرهنگی در راستای مبارزه با اعتیاد غافل شد.

 مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی بااشاره به نقش خانواده ها در کاهش تمایل نوجوانان و جوانان به سمت مصرف مواد مخدر افزود: خانواده با برقراری روابط صمیمی با فرزندان،بررسی تغییرات رفتاری و تحصیلی آنها و ایجاد محیطی امن در خانه، مانع از پناه جستن نوجوانان و جوانان به سمت افراد ناباب و به دنبال آن فراهم شدن بستر تمایل به مواد مخدر شوند.

کد خبر 18998

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد