در رسانه| فراکسیون ویژه معلولان با حضور نمایندگان معلول تشکیل خواهد شد

مشاور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در امور معلولان گفت: در راستای تشکیل فراکسیون معلولان و کمیسیون اجتماعی مجلس، اولویت اصلی، انتخاب افراد مرتبط با معلولان خواهد بود.

علی صمدی جوان/شهرآرانیوز، دکتر مسعود فیروزی با اعلام این خبر افزود: در نخستین جلسه‌ای که با دکتر قاضی‌زاده هاشمی داشتیم، موضوع‌های متعددی از جمله بررسی دقیق‌تر ایرادات قانون حمایت از حقوق معلولان را به بحث و بررسی گذاشتیم تا در جلسات آینده مجلس بررسی شود.

وی ادامه داد: از مهم‌ترین نکات این جلسه، درخواست ایشان برای برگزاری نشست‌های تخصصی با انجمن‌های ویژه معلولان برای اعلام ایرادات قانون بود. به‌طور مثال، دولت لایحه‌ای را برای حمایت‌های بیشتر از بیماران روانی مزمن به مجلس ارائه کرده است که نیازمند کارشناسی دقیق و رصد نیازهای جامعه هدف آن بوده است و برگزاری نشست‌هایی که مدنظر ایشان است، قطعا به پیشرفت کار کمک خواهد کرد.

فیروزی با اشاره به چگونگی تشکیل فراکسیون ویژه معلولان تأکید کرد: برای تشکیل این فراکسیون، حضور افراد جانباز یا متخصصان و پزشکان و همچنین نمایندگانی که سابقه خدمت در بهزیستی را دارند، کمک بسیار مهمی به جامعه معلولان ایران خواهد کرد. همچنین برای تشکیل کمیسیون اجتماعی مجلس به‌عنوان یکی دیگر از ارکان تسهیل‌کننده مشکلات معلولان، از ظرفیت‌های مشابه با فراکسیون ویژه معلولان بهره‌مند خواهیم شد.

کد خبر 18530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد