مراکز جامع درمانی و بازتوانی معتادان راه اندازی می شود

سرپرست اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی از راه اندازی مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان با هدف بهبود ارائه خدمات به مردم خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان،  دکتر فرگل صحاف در نشست هماهنگی اعضای ستاد استانی راه اندازی مراکز جامع، با بیان اینکه سازمان بهزیستی به عنوان پیشرو و پرچم دار عرصه پیشگیری و درمان اعتیاد با طراحی و اجرای برنامه های متنوع  و همه جانبه نگر، همواره درصدد ارائه خدمات تخصصی در بین نهادهای مرتبط است، ابراز داشت: علاوه بر انتشار فراخوان و تشکیل جلسات مستمر و احصاء مشکلات ، چالش ها و رفع آنها، گزارش عملکرد هفتگی کلیه اعضاء به رئیس ستاد و همچنین برنامه ریزی لازم جهت راه اندازی مراکز مذکور در استان صورت می پذیرد.

وی با بیان تامین اعتبار بیمه سهم کارفرمایی بهبود یافتگان شاغل در مراکز جامع درمان اعتیاد افزود: تسهیلات کارفرمایی به صاحبان مراکز جامع درمان اعتیاد نیز به شرط راه اندازی کارگاه اشتغال در داخل یا خارج مرکز اعطا شده و با راه اندازی سامانه های مربوطه توسط واحد فناوری اطلاعات بهزیستی استان ثبت و ارزیابی افراد پذیرش شده در مرکز نیز انجام شده و اطلاعات مورد نیاز بهبود یافتگان متقاضی خدمات بیمه سهم کارفرمایی و خویش فرمایی نیز ثبت خواهد شد.

معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان نیز با خاطر نشان کردن پایش و ارزیابی فرآیند تاسیس مراکز مذکور توسط این معاونت ، برگزاری جلسات ستادی و ارائه گزارشات مورد نیاز و پیگیری مصوبات ستاد از اعضا و ارائه گزارش مربوطه را از اهم فعالیتهای معاونت پیشگیری در زمینه راه اندازی مراکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد برشمرد.

دکتر محسنی با تشریح اهداف راه اندازی مراکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد، بر سرعت بخشیدن به فعالیت ها و هماهنگی در اتخاذ سیاست‌های عملیاتی و اقدامات اجرایی و حقوقی در راستای تدوین و برنامه‌ریزی انواع رویکردهای درمانی در حوزه اعتیاد تاکید کرد.

شایان ذکر است مدیر کل بهزیستی استان به عنوان رئیس ستاد، معاون پیشگیری دبیر ستاد و  همچنین معاون پشتیبانی و منابع انسانی، معاون مشارکت‌های مردمی، رئیس اداره فناوری و تحول اداری ؛ کارشناس مسئول حوزه اعتیاد و حوزه اشتغال ، کارشناس مسئول صدور مجوز مراکز غیر دولتی و کارشناس مسئول بودجه استان به عنوان اعضا ستاد استانی مراکز مذکور تعیین و فعالیت خواهند کرد.

کد خبر 18066

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد