هنوز اجازه پذیرش کودک در مهدها صادر نشده است

به گفته مدیر کل بهزیستی استان تهران، پروتکل بازگشایی مهدکودک‌ها به ستاد ملی مبارزه با کرونا ارائه شده و منتظر تصمیم آن‌ها هستیم.

از امروز، ادارات به شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز به کار کردند و کارمندان پس از روزها به سرکار خود بازگشتند، اما هنوز مهدهای کودک تعطیل هستند. این مسئله مادران کارمند و افرادی که جایی برای نگهداری از فرزند خود را ندارند؛ 

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، مدیر کل بهزیستی استان تهران درباره بازگشایی مهدکودک‌ها می‌گوید: ما پروتکل بازگشایی مهدکودک‌ها را با رعایت اصول بهداشتی به ستاد ملی مبارزه با کرونا ارائه کردیم و منتظر تصمیم آن‌ها هستیم.

امین شاهرخی گفت: بر اساس تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا، مهدهای کودک باید همچنان بسته بمانند، زیرا این مراکز جزء مراکز تجمعی هستند که احتمال شیوع ویروس کرونا در آن‌ها زیاد است.

وی افزود: مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا لازم الاجرا بوده و سازمان بهزیستی تابع تصمیمات این ستاد است، اما سازمان بهزیستی به عنوان یک نهاد تخصصی، نظرات علمی و کارشناسانه خود را درباره بازگشایی مهد کودک ها ارائه کردیم.

مدیر کل بهزیستی استان تهران ادامه داد: همکاران ما در معاونت اجتماعی، پروتکل خاصی برای بازگشایی مجدد مهدهای کودک را با رعایت اصول بهداشتی را به ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کرده اند، اما هنوز تصمیمات جدیدی در این باره گرفته نشده است.

وی با بیان اینکه اگر پروتکل ارائه شده توسط سازمان بهزیستی، مورد تایید قرار گیرد، انشالله شاهد بازگشایی مهدکودک‌ها هستیم؛ گفت: در حال حاضر مدتی است که بخش اداری مهدهای کودک بازگشایی شده و ثبت نام سال آینده آغاز شده است، اما هنوز اجازه پذیرش کودک صادر نشده است.

شاهرخی اظهار کرد: متاسفانه هنوز تاریخی برای بازگشایی مهدهای کودک اعلام نشده و ما برنامه‌ای برای سال آینده نداریم. اما بلافاصله بعد از بازگشایی مراکز، دستورالعمل‌های لازم ابلاغ می‌شود.

مقابله با مهدکودک‌های زیرزمینی 
شاهرخی در پاسخ به این سوال که مقابله با مهدکوهای زیرزمینی بر عهده کیست؛ اظهار کرد: مهدکودک‌هایی که از ما مجوز دریافت کرده اند، تحت نظارت شدید ما هستند و تاکنون شاهد چنین پدیده‌ای در آن‌ها نبوده ایم.

وی افزود: ما درباره فعالیت‌های غیرقانونی سایر مهدهای کودک که از ما مجوز دریافت نکرده اند، اطلاعی نداریم و مسئول نظارت بر آن‌ها هم نیستیم.

مدیر کل بهزیستی استان تهران گفت: پلیس اماکن مسئول برخورد با متخلفان است

کد خبر 17956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد