تشریح اقدامات اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی در راستای پیشگیری از شیوع کرونا ویروس در صدا و سیمای مرکز استان

مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان غربی با حضور در برنامه زنده تلویزیونی بخشی از اقدامات این اداره کل را در راستای پیشگیری از شیوع کرونا ویروس را تشریح کرد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی امروز ۳۱ فروردین دکتر سعید فریور با حضور در برنامه زنده تلویزیونی شبکه استانی با اشاره به اقدامات و عملکرد این اداره کل در مقابله با بحران کرونا افزود:
 بهزیستی استان از زمان شروع بیماری کرونا اقدام به تشکیل ستاد بحران مقابله با کرونا و بیماری واگیر دار کرده که در این راستا، علاوه بر ممنوع شدن ترخیص و پذیرش در مراکز بهزیستی و تعطیلی مهد کودک های کودک استان از اوایل اسفند ماه، با همکاری علوم پزشکی و شهرداری کلیه ساختمانها و مراکز نگهداری معلولان سمپاشی و ضدعفونی شده است.

پوشش بیش از ۸۶۰۰۰ خانوار تحت حمایت بهزیستی استان

وی با بیان اینکه جامعه هدف بهزیستی استان بسیار گسترده است و معلولان، کودکان کار خیابانی، کودکان بی سرپرست، زنان سرپرست خانوار از جمله جامعه هدف این دستگاه خدمت رسان هستند، افزود: ۸۶ هزار و ۳۹۷ خانوار تحت پوشش بهزیستی استان قراردارند، همچنین ۶۴ مرکز نگهداری شبانه روزی توانبخشی نیز در استان به ارائه خدمات می پردازند که در راستای جلوگیری از شیوع کرونا در این مراکز، طی ۳مرحله کمک های نقدی برای خرید اقلام بهداشتی و ضدعفونی پرداخت شده است.

توزیع بسته های حمایتی بین کودکان کار و خیابانی 

فریور با اشاره به کمک‌های نقدی و توزیع بسته های غذایی- بهداشتی به منظور مقابله با ویروس کرونا در بین مراکز و مددجویان بهزیستی استان توسط معاونت امور اجتماعی افزود: توزیع ۶۰۰ بسته مواد غذایی و بهداشتی به ارزش جمعا یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال، تهیه و توزیع اقلام بهداشتی در فروردین ماه به ارزش ۵۷۰ میلیون ریال برای کودکان  کار و خیابانی و خانواده هایشان، تهیه اقلام موردی در بازه زمانی اسفند و فروردین به ارزش یک میلیارد تومان برای کودکان کار و خیابانی از جمله اقدامات بهزیستی استان بوده است.

فعالیت اورژانس اجتماعی در ۱۴ شهرستان

مدیرکل بهزیستی استان بااشاره به اقدامات اورژانس اجتماعی استان گفت: همکاران فعال در مراکز اورژانس اجتماعی در ۱۴شهرستان با مراجعه خانه به خانه مددجویان و کودکان کار و خیابانی ضمن ارائه آموزش های بهداشتی، بسته های غذایی و ضدعفونی کننده نیز توزیع کردند.

وی ضمن قدردانی از مساعدت خیرین به بهزیستی استان در راستای رفع نیازهای مددجویان از تهیه و توزیع بسته های متحدالشکل حمایتی برای خانواده های آسیب دیده از کرونا با همت خیرین خبرداد و به مساعدتهای استانداری، سپاه و خیرین به مددجویان و زلزله زدگان قطور خوی اشاره کرد و گفت:توزیع بسته غذایی بین ۱۰۰۰خانوار در آستانه سال جدید، توزیع بسته مواد غذایی و بهداشتی و البسه بین مددجویان به ارزش ۱۱ میلیارد و ۸۱۰ میلیون ریال بین مددجویان با مساعدت سپاه پاسداران و پرداخت کمک ۱۰ میلیارد ریال استانداری برای تهیه البسه به زلزله زدگان قطور خوی از جمله اقدامات انجام شده بود.

راه اندازی پویش همدلی بخشش اجاره بها مهدهای کودک

فریور با اشاره به تعطیلی مهدهای کودک از اوایل اسفند ماه به دلیل شروع کرونا و فعالیت نزدیک به ۷۰۰ مهدکودک در استان که عمدتا استیجاری هستند، تصریح کرد: برخی از صاحبان مهدهای کودک نیز با اعمال تخفیف یا چشم پوشی از اجاره بها کمک شایانی به مهدهای کودک استیجاری در استان کردند؛ همچنین مقرر شده است ساختمانها و مراکز تحت مالکیت بهزیستی در ایام کرونا از پرداخت اجاره بها معاف باشند.

بیش از ۶۰۰۰ تماس با مرکز مشاوره ۱۴۸۰ استان

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی با اشاره به  فعالیت مرکز مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ در استان بابیان اینکه ساعات کاری این مرکز به ۳شیفت کاری افزایش یافته و از ساعت ۸ صبح تا ۲۴ شب آماده ارائه خدمات به شهروندان است، افزود: از زمان شیوع کرونا تاکنون ۶ هزار و ۲۳۵ مورد با مرکز مشاوره تماس گرفته شده که بخشی از این تماسها به اضطراب و نگرانی ناشی از کرونا احتصاص دارد.

وی با اشاره به قرارگرفتن در آستانه ماه رمضان و یاری خیرین در کمک به رفع نیاز مددجویان تصریح کرد: خیرین می توانند نذورات و کمک های خود را از طریق کد دستوری  #۱۴۰۰۰۲۰*۴*۷۳۳* و یا از طریق شماره حساب ۴۱۵۵۰۳۴۵۴۱۵۷۲۸۱۸ نزد بانک مرکزی واریز کنند.

فریور بر اهمیت توجه به پویش در خانه بمانیم تاکید کرد و یادآور شد: به منظور جلوگیری از گسترش کرونا و در راستای قدردانی از زحمات کادر درمانی همگی باید به پویش در خانه بمانیم عمل کنیم تا به زودی شاهد شکست این بیماری در کشور باشیم.

کد خبر 16206

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد