شانزدهمین جلسه ستاد پیشگیری از بیماریهای واگیردار (کرونا) بهزیستی مازندران و چهارمین جلسه این ستاد درسال جاری بصورت ویدئو کنفرانس با محوریت ارائه سومین گزارش عملکرد شهرستانها در ایام نوروز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران، دکتر فرزاد گوهردهی ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته  گفت : با توجه به ورود هشت میلیون مسافر نوروزی و احتمال شروع موج دوم ابتلا ضروریست تا قرنطینه خانگی و فاصله گذاری اجتماعی و رعایت تمام پروتکل ها از جانب مراکز شبانه روزی  با جدیت ادامه داشته باشد.

مدیر کل بهزیستی مازندران با اشاره به لزوم همکاری همه جانبه مراکز در کنترل بحران بر تداوم فعالیت مراکز درمانی اعتیاد تاکید و تصریح کرد : در این مراکز نیز علاوه بر ارائه دارو و پیگیری  درمان، توزیع بسته های بهداشتی، غربالگری و آموزش های پیشگیرانه به مراجعین  صورت گیرد.

وی با اشاره به تاکید ریاست سازمان بهزیستی بر تشدید نظارت‌ها افزود : با دقت نظر بیشتر چالش های احتمالی را شناسایی کنید و ثبت سامانه ای گزارشات ، نظارت و پایش فعالیت های مستمر را تا پایان بحران ادامه دهید.

مدیر کل بهزیستی مازندران خواستار ارائه گزارش های تحلیلی از نتیجه اقدامات پیشگیرانه و وضعیت موجود شد و تصریح کرد : ضروریست تا برای اثربخشی هرچه بیشتر اقدامات، با خودداری از فعالیت های جزیزه ای،  کلیه حوزه های تخصصی با همکاری و تعامل، اهداف تعیین شده را پیگیری  کنند .

دکتر گوهردهی با اشاره به تصویب نامه هیات وزیران در خصوص زیان مالی کسب و کارهای اقتصادی از تعطیلات ناشی از شیوع کرونا خاطرنشان کرد : بر همین اساس پیگیر وضعیت اشتغال جامعه هدف بهزیستی که در این دوره متضرر شده اند باشید و حتما اطلاعات احصا شده را در سامانه ها ثبت کنید.

مدیر کل بهزیستی مازندران با اشاره به آغاز فعالیت مراکز خدمات بهزیستی ( مثبت زندگی) در مازندران، اذعان کرد : شیوه نامه ها و دستورالعمل های مرتبط با این طرح به دقت بررسی و نقطه نظرات و پیشنهادات ارائه شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران مراکز خدمات بهزیستی (مثبت زندگی)؛ مرکزی غیردولتی است که براساس بند ۴ ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت پس از کسب پروانه فعالیت، مجموعه ای از خدمات سطح یک سازمان بهزیستی را در بستر فناوری اطلاعات در راستای بهتر زیستن آحاد جامعه ارائه می‏نماید و در این دستورالعمل به عنوان مرکز مثبت زندگی نامیده می‏شود.

گفتنیست در این جلسه بر همکاری و همراهی با کارشناسان معاونت بهداشتی در بازدیدها، تعبیه مکانی برای تعویض لباس در ورودی مراکز تاکید و مقرر شد تا به ازای هر ساختمان متعلق به دستگاه های اجرایی در استان، یک کارمند به عنوان مسئول مقابله با کرونا منصوب شود تا نسبت به  اجرای دستورالعمل ها اعم از ضدعفونی سطوح و تنظیم فاصله فیزیکی برای اجتماع کارکنان و مراجعین اهتمام کند.

کد خبر 15647

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد