دیدار دکتر نحوی نژاد و مدیرعامل موسسه توسعه خدمات خرد روستا (تاک) با استاندار گیلان

عصرروز بیست و ششم بهمن ماه استاندار گیلان دکتر ارسلان زارع در نشستی با حضور مدیرکل بهزیستی گیلان دکتر نحوی نژاد ، مدیرعامل موسسه توسعه خدمات خرد روستا (تاک) به عنوان مجری طرح تامین مالی خرد با رویکرد بانکداری پیوندی ، معاون امور اجتماعی بهزیستی ساسان جهانبخش گفت : ارائه تسهیلات راه اندازی مشاغل خرد به افراد کم برخوردار به ویژه مناطق روستایی، در روند شکل گیری توسعه پایدار نقش کلیدی و موثری دارد.

دکتر ارسلان زارع استاندار گیلان در دیدار با مدیرکل بهزیستی گیلان دکتر نحوی نژاد و مدیرعامل موسسه توسعه خدمات خرد روستا (تاک) به عنوان مجری طرح تامین مالی خرد با رویکرد بانکداری پیوندی، اجرای طرح موصوف را در راستای خودکفایی و اشتغال زایی قشر آسیب‌پذیر جامعه موثر دانست و اظهار داشت: اشتغالزایی هفت هزار نفر از اقشار آسیب پذیر به واسطه اجرای این طرح ، خرسندکننده است.

وی با تقدیر از بهزیستی گیلان و بانک کشاورزی در اجرای طرح تامین مالی خرد با رویکرد شبکه ای و ارائه تسهیلات در این بخش خاطرنشان کرد: ارائه تسهیلات برای راه اندازی مشاغل خرد به افراد کم برخوردار به ویژه مناطق روستایی ، در روند توسعه پایدار نقش کلیدی دارد.

دکتر زارع توانمندسازی افراد کم بضاعت، ارتقاء سطح معیشت این افراد و کمک به اشتغال و توانمندسازی آنان را مهم دانست و افزود: هرگاه اجرای فعالیتی با رویکرد فرایندی، شبکه ای و هدفدار باشد؛ ثبات مشاغل حاصل از آن نیز پایدارتر بوده و تاثیرات مثبت قابل توجهی دارد.

استاندار گیلان حذف عناوینی همچون معتاد، معلول و جایگزینی این عبارت ها با واژگانی دیگر را اقدامی موثر در افزایش اعتماد به نفس و حرکت این افراد به سمت خودباوری و خودکفایی دانست و گفت: باید همه دستگاه های اجرایی در فراهم سازی زیرساخت های اشتغال و خودکفایی، نقش آفرین باشند.

نماینده عالی دولت در گیلان بر لزوم ارائه آموزش های لازم برای ارتقاء سطح مهارتی و خودکفایی افراد تأکید و اضافه کرد: در این زمینه لازم است از ظرفیت نهادهایی همچون فنی و حرفه ای استفاده شود.

وی یادآور شد: این ظرفیت در گیلان وجود دارد که تعداد 316 گروه خودیار فعال، به 500 گروه افزایش یافته و در جهت اجرای هرچه بهتر این طرح، حمایت های لازم صورت گیرد.

در ادامه دکتر نحوی نژاد مدیرکل بهزیستی گیلان عنوان کرد  : برنامه تأمین مالی خرد با رویکرد بانکداری پیوندی (تاک) با هدف کلی توانمندسازی، ارتقاء و بهبود سطح معیشت زندگی و مقاوم سازی در برابر شوک های اقتصادی افراد کم در آمد و آسیب پذیر واجد شرایط با تأکید بر قشر زنان و جوانان روستایی از جمله زنان سرپرست خانوار و خودسرپرست است.

وی افزود : این برنامه در استان گیلان در مرحله اول با 50 گروه خودیار در دو شهرستان لاهیجان و آستانه اشرفیه فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر هفت شهرستان با 204 روستا و 316 گروه  خودیار و پنج هزار و 329 عضو در اجرای این برنامه فعالیت دارند.

کد خبر 13848

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد