مرکز فیزیوتراپی اداره بهزیستی شهرستان کرج افتتاح شد

مرکز فیزیوتراپی اداره بهزیستی شهرستان کرج به مناسبت ایام مبارک دهه فجر با حضور وجیهه محمدی فلاح معاون پشتیبانی بهزیستی استان ،عبدالله فلاح نژاد معاوت توانبخشی بهزیستی استان و علیرضا فتاح پور رئیس بهزیستی شهرستان کرج افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل بهزیستی استان البرز، علیرضا فتاح پور در این مراسم در تاکید بر لزوم افتتاح مراکز فیزیوتراپی و کار درمانی گفت : تعداد معلولان کشور روز به روز در حال افزایش است، برخی معلولیت ها ناشی از تصادفات جاده ای است که موجب آسیب نخاعی می‌شود ولی تعداد بالایی از معلولیت ها نیز ناشی از بیماری های مزمن است؛  از آنجایی که خدمات درمانی مناسب به بیماران مزمن در کشور موجب افزایش طول عمر آنها شده بنابراین نیازمند ارائه خدمات توانبخشی و بازتوانی بیشتری هستند.

 عبدالله فلاح نژاد معاون توانبخشی اداره کل استان البرز نیز در حاشیه این مراسم گفت : مرکز جامع اداره بهزیستی شهرستان کرج از سال ۱۳۷۴ شروع به فعالیت کرده و تمامی خدمات توانبخشی ( فیزیوتراپی؛کاردرمانی) را ارایه میداده است.

وی در ادامه‌ بر اهمیت پیشگیری از معلولیت ها تاکید نمود و افزود:در سالیان گذشته این مرکز روزانه به ۷۰نفر مددجو خدمات ارایه میداد که از این تعداد حدود ۸۰ درصد را جامعه هدف بهزیستی تشکیل میداد در آن زمان بیشتر مراجعین درگیر معلولیت های ناشی از فلج اطفال و فلج مغزی بودند که در سالهای اخیر با آگاه سازی و ایجاد فرهنگ پیشگیری از معلولیت ها کمتر شاهد این نوع معلولیت ها هستیم.

معاون توانبخشی اداره‌کل بهزیستی استان البرز تصریح کرد: رنج حاصل از معلولیت برای افراد زیاد است و کمک های توانبخشی تا حدودی می تواند رنج این افراد را کاهش دهد ما در راستای اجرایی شدن این هدف باید برنامه ریزی و سیاست گذاری های لازم را داشته باشیم.


 لازم به توضیح است با تلاش های انجام شده این مرکز با مساحتی حدود ۲۰۰ متر مربع با ۷کابین با مبلغی حدود ۲۰۰میلیون تومان بازسازی و راه اندازی شد که توانایی ارایه خدمات به حدود ۱۵ نفر به صورت روزانه از جامعه هدف را دارد.

کد خبر 13564

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد