مهارت های شناختی و مهارتی کودکان در مهد کودک افزایش می یابد

زنجان | مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشوربا تاکید عمر صدساله تاسیس مهدهای کودک در ایران گفت : مهارت های شناختی و مهارتی کودکان در مهد کودک افزایش می یابد .


به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان فرید براتی سده در مراسم افتتاح  7 باب مهد کودک تحت نظارت بهزیستی استان زنجان  اظهار کرد: طبق تحقیقات روان‌شناسی کودکانی که در مهد کودک آموزش دیده و با دوستان خود وقت می‌گذرانند، از لحاظ مهارت‌های شناختی و فکری قوی‌تر می‌شوند.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات موجود در بین خانواده‌ها و کودکان این است که بعضی از خانواده‌ها و افراد علاوه بر اینکه تمایل دارند کودکان در خانه آرام و ساکت باشند، در مهد کودک نیز آرام باشند ولی ما باید اجازه دهیم که کودکان در مهد کودک به بازی و شادی بپردازند تا از این طریق علاوه بر یادگیری منابع اجتماعی، شناختی و فکری آن‌ها نیز ساخته شود که امیدواریم در مهدهای کودک این فضا برای کودکان فراهم شود.

براتی سده با یادآوری اینکه مهدهای کودک زمینه را برای شادی کودکان فراهم می‌کنند، ادامه داد: اگر بخواهیم به قدمت ایجاد مهدهای کودک در کشور اشاره کنیم، صبغه تشکیل این مراکز به یک قرن پیش در ایران بازمی‌گردد و آنچه که از آن به عنوان اصل و پایه شکل‌گیری این مراکز بود، امروز نیز بر پایه همین اصول فعالیت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان نیز گفت: یکی از شاخص‌های توسعه، بحث آموزش کودکان پیش‌دبستانی است و ما از همه‌ تلاش خود را در جهت آموزش بهتر کودکان استفاده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه کودکان باید کودکی کنند، افزود: همه تلاش‌ها بر این است تا در مهدهای کودک فضای مناسب و سالمی برای رشد و تربیت کودکان فراهم شود.

کد خبر 13427

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد