راه اندازی دو مرکز خدمات اجتماعی بهزیستی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: طی تفاهم نامه چندجانبه بهزیستی با بنیاد مسکن، استانداری و موسسه اسکان بشر ملل متحد در ایران مقرر شد به منظور بازتوانی روانی-اجتماعی مردم آسیب دیده در مناطق زلزله زده دو مرکز اجتماعی در روستای تپانی و قلقله از توابع شهرستان های سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی راه اندازی شود

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه، دکتر فاطمه رضوان مدنی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در نشست توجیهی-آموزشی در راستای برنامه احداث مراکز بازتوانی روانی-اجتماعی در مناطق زلزله زده سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی اظهار داشت: طی تفاهم نامه چندجانبه بهزیستی با بنیاد مسکن، استانداری و موسسه اسکان بشر ملل متحد در ایران مقرر شد به منظور بازتوانی روانی-اجتماعی مردم آسیب دیده در مناطق زلزله زده دو مرکز اجتماعی در روستای تپانی و قلقله از توابع شهرستان های سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی راه اندازی شود.

وی هدف از راه اندازی این مراکز را حضور کارشناسان آموزش دیده در بین مردم این مناطق و برطرف کردن آسیب های روانی ناشی از زلزله دانست و گفت: انتقال تجربیات کارشناسان از دیگر اهداف این طرح است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: قرار است این مراکز طی مدت 10 ماه آماده بهره برداری است و منبع اعتباری ساخت آن نیز از کشور ژاپن  است.

دکتر فردانش مدیر پروژه بازتاب اسکان بشر ملل متحد در ایران نیز در این نشست، اظهار داشت: در زمان رخداد بلایای طبیعی همکاری و انتقال تجربیات می تواند در کاهش اثرات روانی بسیار موثر باشد.

وی گفت: اتفاقات ناگوار زمانی می تواند بسیار آموزنده باشد که تلاش های همگانی صورت گیرد و نقش تشکل های مردمی نیز در این زمینه پُررنگ است.

جمالی نیا فرماندار سرپل ذهاب نیز در این نشست بیان داشت: به همت مدیریت بهزیستی استان و نگاه ویژه ایشان به مسائل روانی-اجتماعی افراد آسیب دیده، اکیپ هایی متشکل مددکاران و روانشناسان در بین مردم حضور یافتند و غربال های روانی صورت پذیرفت.

وی با تقدیر از نیروهای اورژانس اجتماعی بهزیستی سرپل ذهاب و ارائه خدمات آنها به مردم آسیب دیده، افزود: بازتوانی مردم زلزله زده پس از بازسازی واحدهای مسکونی در دستور کار ویژه قرار گرفت و امروز پس از دوسال می توان به راحتی شاهد سرزندگی و نشاط در بین مردم بود.

مهندس علی زمانی مشاور حوزه امور بازسازی و مسکن روستایی بنیادمسکن نیز در این نشست گفت: اجرای طرح بازتوانی مردم مناطق زلزله زده استان کرمانشاه به عنوان پایلوت در کشور است.

وی ابراز خرسندی کرد که اجرای این پروژه با همکاری دیگر نهادها و بهره گیری از ایده ها و خلاقیت های جدید می تواند الگویی سازنده برای حوادث احتمالی آینده باشد.

کد خبر 13383

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد