بیش از 93 درصد خدمات بهزیستی به بخش خصوصی واگذار شده است

مراسم تکریم دکتر باقری و معارفه دکتر فرزاد گوهردهی بعنوان مدیر کل بهزیستی استان مازندران با حضور دکتر کاظم نظم ده مشاور رییس و مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد و دکتر مجید رضازاده معاون امور توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور، دکتر حسین حسن نژاد معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران و جمع کثیری از مدیران استانی در سالن شهید صبوری اداره کل بهزیستی استان مازندران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان مازندران دکتر نظم ده در ابتدا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا و تبریک  ایام الله دهه مبارک فجر، با اشاره به خدمات گسترده بهزیستی گفت: سازمان بهزیستی با واگذاری 93 درصد از فعالیت های خود به بخش غیردولتی یکی از موفق ترین دستگاه ها در خصوصی سازی اعلام شده است.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی از طریق فضا سازی برای احاد مردم به سالمندان، معلولین، بیماران مزمن روانی، کودکان و سایر آسیب دیدگان اجتماعی خدما ت دهی میکند افزود: سازمان بهزیستی بیش از 45 هزار مرکز غیردولتی را توسط موسسات خیریه و بخش غیردولتی در سطح کشور مدیریت میکند که این امر علاوه بر اشتغال زایی گسترده، صرفه جویی کلانی  در هزینه ها را منجر شده است.

نظم ده با تاکید بر خدمات پیشگیرانه سازمان بهزیستی ضمن اشاره به جلوگیری از نابینایی و ناشنوایی بیش از 300 هزار نفر طی دو دهه با اجرای طرح آمیلیوپی در سراسر کشور گفت: زمانی بود که بهزیستی برای بکار گیری برخی واژگان مثل بیمار اطلاق کردن معتادین یا توجه به انواع آسیب ها که امروزه در سطح جامعه به درستی مورد استفاده قرار میگیرد، توبیخ و تنبیه میشد .

مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد سازمان بهزیستی با بیان اینکه هنوز از وضعیت ایده ال فاصله داریم تصریح کرد: اگر امروز بهزیستی در ارائه بیش از 140 خدمت عملکرد مثبتی داشته، نتیجه تلاش کارمندانی است که به گواه آمار مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی جزو کم درآمد ترین کارمندان دولت محسوب میشوند.

وی نیروی انسانی سازمان بهزیستی را یکی از مهمترین نقاط قوت آن دانست و اذعان کرد: خدمت در بهزیستی کار دل و حاصل علاقه قلبی است و کارکنان بهزیستی بسیار کم توقع، اثرگذار و دلسوز به جامعه هدف خدمات دهی میکنند.

مشاور رییس سازمان بهزیستی با بیان اینکه زنگ خطر معضلاتی مثل طلاق و اعتیاد از سالها قبل به صدا درآمده بود خاطرنشان کرد: وقتی امروز صحبت از شیوع کرونا ویروس میشود  همه حالت آماده باش میگیرند اما در قبال بروز بیماریهای اجتماعی شاهد گارد پیشگیرانه نیستیم زیرا در کمال تاسف هنوز سلامت اجتماعی را الویت اصلی در اقدامات پیشگیرانه نمیدانیم.

نظم ده الکترونیکی کردن پرداخت ها به مراکز را یکی از اقدامات مثبت سازمان ارزیابی کرد و افزود: ضروریست تا در جهت شفافیت بیشتر و افزایش سلامت اداری و رضایتمندی مردم استفاده بهینه تری از خدمات دولت الکترونیک داشته باشیم.

وی با اشاره به اجرای بخشنامه تعارض منافع در بهزیستی ، این اقدام را در جهت جلوگیری از فساد عنوان و تصریح کرد: از 45 هزار مرکز غیدولتی تحت نظارت بهزیستی 1300 مرکز تحت مدیریت مدیران و کارکنان سازمان در سراسر کشور است که در راستای اجرای بخشنامه تعارض منافع مقرر شد تا افرادی که در تصمیم گیریها موثر هستند یکی از دو جایگاه موجود را برگزینند.

نظم ده در پایان ضمن قدردانی از اقدامات دکتر جمال باقری طی مدت سرپرستی بهزیستی مازندران برای دکتر گوهردهی آرزوی موفقیت کرد و به نمایندگی از دکتر وحید قبادی دانا معاون وزیر و رییس سامان بهزیستی حکم وی را اهدا نمود.

کد خبر 13214

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد