گزارش عملکرد معاونت توانبخشی بهزیستی سمنان در ۹ ماهه سال ۹۸

معاونت توانبخشی با دارا بودن ۳۷ زیر فعالیت تنها معاونت تخصصی در امر معلولان در اداره کل است

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان ، احمد پیوندی معاون توانبخشی اداره کل گزارشی از عملکرد ۹ ماهه این معاونت در شورای اداری بهزیستی استان ارائه داشت .

احمد پیوندی گفت : معاونت توانبخشی با دارا بودن ۳۷ زیر فعالیت تنها معاونت تخصصی در امر معلولان در اداره کل است که از این فعالیت ها و در پی اجرای شدن دولت الکترونیک فعالیت مراکز شبانه ، روزانه ،مجهول الهویه ، ویزیت و مراقبت در سال جاری از طریق سامانه و از ستاد کشور انجام می شود و استان تنها نظارت بر حسن انجام کار را برعهده دارد .

وی افزود : یکی از فعالیت های مهم در امر ارتقای سطح کیفیت حضور معلولین در جامعه و جزء فعالیت های معاونت توانبخشی مناسب سازی اماکن و فضاهای عمومی است . در این راستا بهزیستی استان با انعقاد تفاهم نامه ی با بسیج سازندگی اقدام به مناسب سازی منازل افراد تحت پوشش را با شرایط بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت از روستای کوه زر دامغان عملیاتی کرده است تا بتوان در آینده این طرح را با تامین اعتبارات لازم در کل استان اجرایی کرد .ایشان در ادامه ابراز داشت: در طرح مناسب سازی دستگاه های اجرایی و ارزیابی جشنواره شهید رجایی که ۳۰ نمره از شاخص ها دستگاه ها مربوط به مناسب سازی اماکن و فضاهای عمومی است از ۵۸ دستگاه  استانی و ۲۹۰ دستگاه شهرستانی و در مجموع ۳۴۸ دستگاه در سال ۹۷ بازدید های انجام و پیشنهادات و تذکرات لازم داده شده است .

معاون توانبخشی بهزیستی استان گفت : یکی دیگر از فعالیت های معاونت توانبخشی طرح CBR(توانبخشی مبتنی بر جامعه) است که در این طرح تعداد سه هزار مددجو روستایی تحت حمایت می باشند که می توان از قدامات انجام شده در این طرح را بمنظور ارتقای توانمندی افراد تحت پوشش روستایی پرداخت ۱۸۰ کمک هزینه بلاعوض جهت خود اشتغالی و برگزاری دو دوره آموزشی تسهیلگران اشاره داشت .

ایشان در ادامه گزارشی از حمایت معاونت توانبخشی در امر تهیه ، توزیع و پرداخت وسایل کمک توانبخشی ، پایش و رسیدگی به ۱۵۱۳ پرونده کمیسیون پزشکی ارائه داشتند و در پایین از مشکلات و علل عدم دستیابی به برخی از اقدامات در حوزه مددجویی پرداختند و در این راستا پیشنهاداتی را ارائه کردند .

کد خبر 12871

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد