افتتاح ۵ طرح حوزه آسیب‌های اجتماعی در اردبیل

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از افتتاح ۵ طرح در حوزه آسیب‌های اجتماعی با هدف پیشگیری از طلاق در اردبیل خبرداد.

بهزاد ستاری در آیین افتتاح مراکز کاهش و کنترل طلاق و آسیب‌های اجتماعی که در سالن جلسات دادگستری کل استان اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: ۵ طرح و برنامه در حوزه آسیب‌های اجتماعی و کودکان در استان اردبیل افتتاح می‌شود که شامل سامانه ثبت ملی طلاق، خانه امن یا مرکز حمایت از زنان خشونت‌دیده، مرکز نوای مهر در راستای حمایت روانی و اجتماعی از دختران آسیب‌دیده و دو مورد خانه رفاه کودک و خانواده است.

وی افزود: طلاق یک متغیر پیچیده چنده عاملی است که خود می‌تواند معلول و علت آسیب‌های اجتماعی مختلفی باشد که در حال حاضر روند طلاق در استان اردبیل همانند سایر نقاط کشور روند افزایشی دارد.

ستاری تصریح کرد: پدیده طلاق را می‌توان از دو بعد پیشگیری و مداخله بررسی کرد که در بحث پیشگیری ترویج ازدواج آگاهانه و به هنگام و ایجاد آموزش و دانش مهارت زندگی می‌تواند تاثیرگذار باشد.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل بیان کرد: در بحث مداخله نیز مراکز مشاوره در استان اردبیل فعال هستند و به‌صورت مستمر به انجام وظیفه در راستای کاهش میزان طلاق فعالیت می‌کنند که در ۹ ماه سال‌جاری ۲ هزار و ۲۴۸ مورد پرونده طلاق ارجاعی به مراکز مشاوره داشتیم که ۳۶۱ مورد از این پرونده‌ها مورد سازش قرار گرفته است.

ستاری گفت: سامانه طلاق پاسخی است به مداخله به هنگام، تخصصی و مستمر که تمام این موارد در سامانه طلاق اتخاذ شده که متقاضیان طلاق پس از ثبت نام در این سامانه مورد غربالگری قرار می‌گیرند و مشاوره‌های تخصصی برای آن‌ها شروع می‌شود.

کد خبر 11979

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد