استفاده از ظرفیت‌های گردشگری در راستای آگاه‌سازی جامعه نسبت به حقوق معلولین

مشاور رییس سازمان بهزیستی کشور در امور معلولین در دیدار با فعالان و مدیران انجمن‌های مردم‌نهاد در استان مازندران، بر اهمیت اطلاع‌رسانی تاکید کرد و گفت: اگر انجمن‌های حمایت از حقوق معلولین از ظرفیت‌های گردشگری و توریسم در راستای آگاه‌سازی استفاده کنند فرصتی مغتنم است تا علاوه بر فرهنگسازی، درآمد فعال و جذب سرمایه هم داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از مازندران، «علی‌همت محمودنژاد» مشاور رییس سازمان بهزیستی در امور معلولین با فعالان و مدیران انجمن‌های مردم‌نهاد در استان دیدار کرد.

مشاور رییس سازمان بهزیستی در امور معلولین در این نشست بر اهمیت اطلاع‌رسانی تاکید کرد و گفت: اگر انجمن‌های حمایت از حقوق معلولین از ظرفیت‌های گردشگری و توریسم در جهت آگاه‌سازی استفاده کنند فرصتی مغتنم است تا علاوه بر فرهنگسازی، درآمد فعال و جذب سرمایه هم داشته باشند.

در ادامه دکتر باقری با تاکید بر فرهنگسازی در حوزه اهمیت به حقوق معلولین و پذیرش آنها در جامعه بعنوان عضوی فعال گفت: متاسفانه  بسیاری از مواقع اهمیتی که باید ، برای حقوق دیگران قائل نیستیم و در جایی که منفعتی شامل حالمان نشود هیچ اقدام اثرگذاری صورت نمیدهیم.

وی خواستار تصمیم گیری ها و برنامه ریزی ها در سطح کلان در حوزه معلولین شد و افزود: بسیاری از مسائل و مشکلات حوزه معلولان نیاز به پیگیری در سطح کلان کشور دارد و از عهده استان  خارج است.

سرپرست بهزیستی مازندران ضعف اصلی در بروز مشکلات بهزیستی را ،عدم آگاهی  جامعه نسبت به حقوق معلولین عنوان و با اشاره به نقش NGO  ها در اطلاع رسانی در این رابطه، تصریح کرد:  متاسفانه در مازندران  یک NGO  واقعی که بدون حمایت از دولت کار کند وجود ندارد و ما در استان نیازمند به انجمن واقعی بدون وابستگی به سیستم دولتی هستیم.

وی با اشاره به وجود ۶درصد از کارکنان بهزیستی از جامعه معلولین استان خاطرنشان کرد: خود باوری و توانمندی در این عزیزان موجب حضور فعال و اثر گذارشان در جمع کارکنان بهزیستی بود و این توانمندی در بسیاری از معلولان و توانخواهان استان دیده میشود که ضروریست با بکار گیری آنها در ایجاد جامعه پویا و با نشاط بکوشیم.

باقری با بیان اینکه بهزیستی تنها متولی امور معلولین در کشور است گفت: در بسیاری از مواقع بهزیستی بعنوان مطالبه گر پی گیر حقوق معلولین و ناظر بر رعایت قانون جامع حمایت از معلولان توسط دیگر نهادها است.

سرپرست بهزیستی مازندران با بیان اینکه پرداخت مستمری ها از طرف بهزیستی پاسخگوی نیازهای جامعه معلولین نیست افزود: پرداخت یارانه نقدی، مستمری ماهیانه، یارانه کمک معیشتی از محل افزایش بنزین و همچنین دوبرابری شدن حق پرستاری معلولین ضایعه نخاعی تنها بعنوان کمک هزینه پرداخت میشود که با توجه به افزایش قیمت ها و بحران های اقتصادی همچنان فشار بر روی این قشر از جامعه زیاد است.

وی با اشاره به هزینه های سنگین درمان ، با بیان اینکه بسیاری از معلولین نیاز به خدمات آب درمانی دارند اذعان کرد: در مراحل آخر واگذاری استخر ویژه معلولین هستیم، که تمامی موارد مناسب سازی در آن رعایت شده و جهت استفاده از جامعه هدف بهزیستی سانس رایگان دارد.

باقری خواستار اطلاع رسانی و مطالبه گری از جانب NGO ها شد و گفت: تمام قد در کنار تمامی نهادهای حامی حقوق معلولین هستم تا تک تک آحاد جامعه با حقوق، مشکلات و توانمندیهای جامعه معلولان بعنوان یک شهروند عادی آشنا شوند .

یادآوری می‌شود این نشست با حضور دکتر آوران رییس جامعه معلولین کشور، دکتر شیخ قرایی مدیرعامل جامعه گردشگری معلولین  و مهندس قلندری معاون امور توانبخشی بهزیستی مازندران در بابلسر برگزار شد.

کد خبر 11546

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد