بهره مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی و مشاوره بهزیستی مازندران در سال گذشته

نقش روانشناسان در تمامی مراحل زندگی انسان‌ها کاملا مشهود است. بحران ها و حوادث سبب افزایش اختلالات روانی مختلفی مانند افسردگی، خشونت، خودکشی‌، اختلالات اضطرابی، اختلالات وسواسی و غیره در جامعه می شود که روانشناسان با ارائه مشاوره تخصصی در جهت حفظ و ارتقا سلامت روانی جامعه گام های اساسی و ارزشمند برمی‌دارند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران؛ دکتر فریبا بریمانی مدیرکل بهزیستی مازندران ضمن تبریک فرا رسیدن روز "روانشناس و مشاوره" با بیان اینکه روانشناسان در ایجاد یک جامعه سالم از نظر جسمانی و روانی نقش بسزایی دارند، گفت: روانشناسان  به افراد جامعه کمک می کنند تا بتوانند احساسات و رفتارهای خود را بهتر درک کرده و آنها را مدیریت کنند تا زندگی با کیفیت تری داشته باشند.
مدیرکل بهزیستی مازندران یکی از اهداف سازمان بهزیستی کشور را برنامه‌ریزی و تلاش در جهت ارتقا سلامت روان آحاد جامعه دانست و عنوان کرد: در حال حاضر ۲۱۲ مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی در سراسر استان در راستای ارائه مشاوره تخصصی در زمینه های فردی و خانوادگی، ازدواج، پیشگیری از آسیب های اجتماعی، تحصیلی، ارتقاء توانمندی های معنوی، اخلاقی و فکری و ... به شهروندان فعالیت دارند.
دکتر بریمانی به ارائه خدمات مشاوره حضوری اشاره و عنوان کرد: ۱۶۶۳۰۱ نفر در سال گذشته با مراجعه به مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی از متخصصین امر خدمات دریافت کردند.
مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه خدمات روانشناختی و ارتقای سلامت روان به صورت تلفنی نیز صورت می گیرد، افزود: طی یک سال اخیر  ۱۹۴۵۶۸ نفر طی تماس با خط ۱۴۸۰ "صدای مشاور"، جهت برطرف نمودن مشکلات روانشناختی در زمینه های فردی و خانودگی، کودک و نوجوان، تحصیلی، شغلی، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره طلاق، توانایی تصمیم گیری صحیح و مناسب و همچنین  تقویت مهارت های زندگی و مهارت های بین فردی مشاوره تلفنی دریافت و از مزایای این خط بهره مند شدند.
این مسوول از ارائه آموزش به بیش از هشت هزارو ۳۰۰ نفر از جوانان در آستانه ازدواج در سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: بی شک، یکی از راهکارهای موثر پیشگیری از جدایی و طلاق زوجین، آموزش پیش از ازدواج است که به ارتقای توانمندی فردی در انتخاب همسر مناسب و تشکیل خانواده موفق کمک می کند که این افراد جهت تقویت و ثبات خانواده در کارگاه ها و جلسات آموزشی پیش از ازدواج شرکت کردند.
وی اعلام کرد: سال گذشته، ۱۴۰۹۹ زوج مازنی جهت افزایش استحکام روابط زوجین در کلاس‌های آموزشی و مشاوره حین ازدواج شرکت کرده‌اند.
مدیر کل بهزیستی استان ارتقای سلامت و توانمندسازی روانشناختی زوجین، افزایش رضایتمندی زندگی زناشویی و تحکیم بنیان خانواده را از جمله اهداف برنامه های پیشگیرانه و ارتقایی سازمان بهزیستی در حوزه خانواده برشمرد و گفت: در این راستا در سالی که گذشت ۱۵۴۱۱ نفر از آموزش زندگی خانواده و ۴۴۰۹۹ نفر از آموزش های مهارت های زندگی بهره مند شدند.
وی انتخاب همسر و ازدواج را هم از بعد اجتماعی و هم از بعد فردی برای افراد جامعه، مرحله مهم و حساسی دانست و ادامه داد: ۹۶۸۰ نفر در سال گذشته از مراکز مشاوره سراسر استان جهت ازدواج و انتخاب همسر خدمات مشاوره ای دریافت نمودند. چرا که انتخاب درست و مناسب هم فرد را به آرامش می رساند و هم جامعه را از بحران مسایل اجتماعی آسیب زا مانند طﻼق و پیامدهای آن حفظ می نماید.
مدیرکل بهزیستی مازندران به مشاوره طلاق در مراکز بهزیستی نیز اشاره کرد و افزود: در سال گذشته تعداد، ۴۶۳۶۱ زوج در مراکز مشاوره، خدمات مشاوره ای دریافت کردند و از این تعداد پرونده بیش از ۲۳ درصد منجر به سازش شده است که عمده ترین دلایل طلاق عدم مسوولیت پذیری، بی توجهی، کمبود مهارت های زندگی، اعتیاد، خیانت و سو ظن، خشونت و دخالت اطرافیان بوده است.‌

کد خبر 106563

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد