برگزاری مراسم تجلیل از سرآمدان عرصه هنرهای تجسمی بهزیستی استان

به گزارش روابط عمومی، مراسم تجلیل از توانخواهان سرآمد در عرصه هنر های تجسمی با حضور استاندار اردبیل، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری، مدیران ومسئولان دستگاههای اجرایی، و جمع کثیری از توانخواهان موفق و خانواده آنها در سالن همایش اداره کل بهزیستی استان اردبیل برگزار گردید.

حامد رضایی، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در این مراسم به دغدغه بهزیستی استان اشاره کرده و گفت: از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم در بهزیستی استان سعی بر این داریم تا در حوزه ادبیات مدیریتی و توسعه، گامهای مؤثری برداریم. گفتمانی که برآمده از مطالبات و دغدغه های مردم در نهضت تکمیل زنجیره پیشرفت بود که این گفتمان کاملا ملموس و با هدف های دست یافتنی در نظر گرفته بود و بهزیستی استان نیز قرار شد در این زمینه با دسته بندی فعالیت ها در هر حوزه، به منصه ظهور برسانیم.

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به گام های طی شده و در حال استمرارو در تکمیل نهضت زنجیره پیشرفت تصریح کرد: در گام نخست شاهد توسعه زیر ساختها، راه اندازی مراکز تامین وتوسعه، اعتلای شکوفایی در حوزه توانبخشی، تسهیل اعطای مجوز به ۳۴ مجموعه حوزه توانبخشی، تکمیل پروژه های نیمه تمام و تکمیل و بهره برداری از ساختمانهای بهزیستی  هستیم که بحمداله پروژه خدمت رسانی در شهرستان خلخال هم آغاز شده و عملیلات آن در حال اجرا می باشد.

رضایی ادامه داد: گام بعدی که بحث  اشتغال و مسکن در آن لحاظ گردیده است همراهی عزیزان و اشتغال با تحقق ۱۰۷ درصدی و مسکن را داریم که همچنان به عنوان ۳ استان برتر در نهضت  ساخت مسکن همچنان با نگاهی ویژه و رویکردی قوی در حال پیشروی هستیم.

رضایی در بخش دیگر  از سخنان خود خدمات رسانی به جامعه هدف را ازجمله گامهای بعدی در مسیر رشد و تعالی سازمان عنوان کرد وگفت: صفر شدن پشت نوبتی دریافت مستمری، کاهش کمیسیون های تخصصی پزشکی حوزه ها از دوسال انتظار به دو ماه، پوشش بیمه ای بالای ۷۰ درصد زنان سرپرست خانوار، تامین هزینه حق پرستاری خانواده محور که اتفاقی شگرف در این حوزه قلمداد می شود بطوریکه از ۵۱۳ از افراد دریافت کننده حق پرستاری خانواده محور امروز به ۲ هزار و ۳۵۲ نفر رسیده ایم که نشان از رشد بیش از ۵ برابری دارد. .

این مسئول اضافه کرد: در بحث نیروی انسانی و درتکمیل زنجیره پیشرفت و شوراهای مشورتی، راه اندازی انجمن های مراکز توانبخشی، مشاوره و خیرین، استفاده از نیروهای جوان و ایجاد شوراهای تحول را داریم که امروز می توانیم آثار و نتایج آنها را مشاهده نمائیم.

وی ارتباطات مردمی و مشارکتهای اجتماعی را از دیگر گام های این اقدامات عنوان کرد وگفت: برقرارای ارتباطات چهره به چهره و حضوری طی ۲ سال گذشته با بیش از ۲۰ هزار نفر از افراد جامعه هدف با استفاده از ظرفیت شرکای اجتماعی که نشان از جذب مشارکت های مردمی بیش از ۱۲ برابری می دهد ...

رضایی جبران شاخص های توسعه ای را  از دیگر گام های بعدی دانست و گفت: افزایش سرانه لوازم کمک توانبخشی، افزایش سرانه مشاوره خانواده های استان، افزایش سرانه پوشش بیمه های درمان برای جامعه هدف و ارتقاء  خدمات مناسب سازی محیط زندگی معلولان از اقدامات دیگر و ارزشمندی هسستند که در اینخصوص خدمات لازم به جامعه هدف در حال ارائه می باشد.

 وی گام آخر و هفتم در زمینه تکمیل زنجیره پیشرفت تجلیل از سرآمدان بهزیستی در حوزه های مختلف را عنوان کرد وگفت: بحمداله با اهتمام تمامی شرکای اجتماعی و در هفته بهزیستی سال گذشته تجلیل  از سرآمدان حوزه اشتغال و کار را انجام دادیم، تجلیل از سرآمدان ورزشی و امروز هم در همان راستا جامعه هنری بهزیستی مورد حمایت و قدردرانی قرار گرفته است.

وی یادآور شد: در مجموع ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از جامعه تحت پوشش در حال استفاده از ظرفیت خدمات هنری بهزیستی هستند، در حال آموزش بودن بیش از ۶۸ نفر از مربیان توانبخشی در حوزه هنری، فعالیت ۶ گروه هنری (در زمینه تئاتر) در سطح استان را داریم که امروز دغدغه ما بر این است که  به آموزش هایی قوی و موثر در حوزه هنری نیاز داریم که در آینده شاهد اتفاقات بزرگ و ارزشمندی باشیم.

رضایی ادامه داد: انجام نزدیک ۱۲۰ ساعت آموزش در حوزه هنری، انجام بیش از ۴۰ ساعت آموزش در حوزه هنر درمانی(نقاشی) را در سال گذشته شاهد بودیم که امسال هم نزدیک ۸۰ ساعت آموزش هم در حوزه نمایش خواهیم داشت.

وی اظهار داشت: امروز یکی از مسئله بسیار مهم و دغدغه ای که برای سازمان مد نظر قرار گرفته است بحث رشد ۱۲۰ درصدی اعتبارات در حوزه توانبخشی می باشد که هزینه کرد بالای ۲۵۰ میلیارد ریال در حوزه توانبخشی را ازقبیل پرداخت حق پرستاری مستمری و... شاهد هستیم.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: در سایه تلاشهای وافی و کافی تمامی شرکای اجتماعی بویژه خانواده بزرگ بهزیستی بتوانیم خدمات و فعالیتهای خود را استمرار بخشیده وسرآمدان جامعه از این مجموعه را بیش ازپیش به جامعه معرفی نمائیم همچنین در کنار تمامی مسئولان دلسوز و متعهد استان شاهد رشد، شکوفایی، اعتلا و بالندگی این عزیزان بوده و اتفاقات بهتر و بزرگی برای جامعه هدف رقم بزنیم.

کد خبر 106003

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد