بازدید مدیر کل بهزیستی از مرکز فرهنگی، ورزشی و  اجتماعی در دست احداث منطقه گل‌سفید

مدیر کل بهزیستی لرستان ضمن بازدید از مرکز فرهنگی تحت نظارت سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری در منطقه گل سفید گفت: یکی از فعالیتهای عمده این مرکز توانمندسازی زنان و کودکان بصورت رایگان و عام المنفعه می باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی لرستان، فاطمه زهرا توکلی  با بیان این مطلب افزود: سازمان بهزیستی نهادی است که با گروه های هدف خاص مثل معلولین، زنان سرپرست خانوار، سالمندان و کودکان شناخته‌شده است در حالی که این سازمان با برنامه‌های مختلف در حوزه های امور اجتماعی، توان‌بخشی و پیشگیری توانسته است به بخش عمده‌ای از جامعه خدمات خود را ارائه دهد.

وی خاطرنشان کرد: در سالهای‌های اخیر بهزیستی در مناطق حاشیه‌ای با احداث پایگاه های سلامت اجتماعی برنامه‌های محرومیت‌زدایی را برای گروه‌های مختلف مثل کودکان، زنان و جوانان مد نظر قرار داده است.

 توکلی افزود: به منظور مصون‌سازی از اعتیاد، توانمندسازی و آماده‌سازی شغلی در برنامه های اجتماع‌محور تمرکز بر خود مردم و توانمندی‌های آن‌هاست زیرا ما معتقدیم که مردم منطقه می توانند با شرکت در برنامه ها، توانمند شده و درنهایت از زیر چتر نهادهای حمایتی خارج شوند.

این مقام مسئول اضافه کرد: یکی از چالش‌های بهزیستی در مناطق کمتر توسعه‌یافته فضای فیزیکی مناسب است و پایگاه‌های سلامت اجتماعی به دلیل نبود مکان مناسب امکان ارائه خدمات به تمام افراد حاضر در منطقه را  نداشته است که امیدواریم با افتتاح این مرکز فرهنگی بتوانیم از همه تجارب خود استفاده کنیم.

در ادامه این بازدید ماجدی رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری گفت: هدف ما در این منطقه بسط و گسترش فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی است که امیدواریم با کمک بهزیستی و انجمن های مردم نهاد در بحث توانمندسازی مردم منطقه به نتایج بهتر و قابل قبول تری برسیم.

وی افزود: هدف ما با توجه به محروم بودن منطقه  فعالیت‌های مقطعی نیست که بعد از مدتی جمع‌آوری شود بلکه  از هرگونه ایده و نظری استقبال می‌کنیم تا فعالیت‌های ورزشی و اجتماعی نیز فعال شوند .

ماجدی گفت: زمین این مرکز با  مساحت 500 مترمربع توسط شهرداری خریداری و با  هزینه‌ای بالغ بر 20 میلیارد ریال توسط مسکن و شهرسازی ساخته شده است.

لازم به ذکر است که در آینده ای نزدیک و با افتتاح این مرکز، شهرداری، بهزیستی و سایر ادارات و نهادهای دولتی و انجمن های غیر دولتی با ارائه خدمات رایگان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی به مردم محله گام موثری در راستای توانمندسازی و کاهش آسیب در منطقه برخواهند داشت.

کد خبر 10465

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد