معاون دادگستری از اجرای طرح ساماندهی کودکان کار بازدید کرد 

سید علی کاظمی معاون دادگستری از اجرای طرح ساماندهی کودکان کار واقع در بهزیستی شهرتهران بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، طرح ساماندهی کودکان کار با همکاری ارگان های بهزیستی، شهرداری، نیروی انتظامی، دادسرا، دادگستری و اداره اتباع در بهزیستی شهرتهران در حال اجرا است.

سید علی کاظمی معاون وزیر دادگستری با همراهی محمد نصیری مدیر کل بهزیستی استان تهران و محمود برزگر مدیر بهزیستی شهرتهران از وضعیت ساماندهی کودکان کار و نحوه ارائه خدمات به کودکان کار را مورد بررسی قرار داد.

مدیر کل بهزیستی استان تهران در این بازدید به تشریح ارائه خدمات پرداخت و افزود: سامان دهی کودکان کار با محوریت حفظ کرامت آنها انجام می شود و بسیاری از کودکانی که سر چهارراه هستند، خانواده دارند و باید به کانون خانواده شان بازپیوند شوند که البته اکثر خانواده‌هایی که بعضاً به علت مهاجرت به تهران و امرار معاش، کودکان خود را به خیابان ها می‌فرستند نیز باید بدانند که جای کودکانشان سر چهار راه و خیابان نیست و کودکان در خیابان دچار آسیب های اجتماعی می شوند.

مریم شاکری معاون امور اجتماعی بهزیستی شهرتهران نیز گفت: بسیاری از خانواده های این کودکان به دلیل مشکلات مالی فرزندان خود را سرچهار راه برای تکدی گری می فرستند اگر مردم همکاری نکنند و به آنها کمک نکنند حتما شاهد بازگشت کودکان کار به خانواده ها هستیم و خانواده های این کودکان در این طرح شناسایی می شوند و فرزندان به خانواده ها تحویل داده می شوند.

شاکری در ادامه عنوان کرد: اکثر کودکان کار از اتباع افاغنه بوده که خانواده های آنها در کشور خود هستند و فرزندانشان را برای کار به ایران به صورت غیرقانونی فرستادند و این مسئله برای آنها شرایط سختی را فراهم کرده است که این نیازمند حمایت یونیسف از این کودکان می باشد.

کد خبر 104571

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد