فعالیت ۲۸ مرکز روزانه آموزشی توانبخشی ویژه افراد دارای معلولیت ذهنی در استان مازندران

افراد مبتلا به سندرم داون بر اساس نظر کمیسیون پزشکی بهزیستی استان و تشخیص نوع و تعیین شدت معلولیت می‌توانند از خدمات مستمر و غیر مستمر این نهاد حمایتی مطابق ضوابط و قوانین دستورالعمل‌ها بهرمند شوند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران؛ دکتر بریمانی مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه بیست و یکم مارس به نام روز جهانی سندرم داون شناخته می‌شود، گفت: سندرم داون یک بیماری ژنتیکی است. وضعیتی است که در آن کودک با یک نسخه اضافی از کروموزوم ۲۱ متولد می‌شود.
وی با اشاره به اینکه نشانگان داون باعث تاخیر و ناتوانی در رشد جسمی و ذهنی می‌شود، افزود: بسیاری از معلولیت‌ها مادام العمر هستند. با این حال، افراد مبتلا به سندرم داون می‌توانند زندگی سالم و رضایت بخشی داشته باشند.
دکتر بریمانی هدف بهزیستی را ارتقا رشد جسمی و ذهنی، توانبخشی و توانمندسازی هر چه بیشتر مبتلایان سندروم داون دانست و تصریح کرد: حمایت‌های تسهیل گرانه بهزیستی از این فرشته های مهربان و خانواده‌هایشان، فرصت‌های زیادی را برای کمک به غلبه بر چالش‌های این بیماری، ارتقا سطح سلامت و رفاه این عزیزان فراهم می‌کند.
مدیرکل بهزیستی مازندران ادامه داد: افراد مبتلا به سندرم داون بر اساس نظر کمیسیون پزشکی بهزیستی استان و تشخیص نوع و تعیین شدت معلولیت می‌توانند از خدمات مستمر و غیر مستمر این نهاد حمایتی مطابق ضوابط و قوانین دستورالعمل‌ها بهرمند شوند.
وی این خدمات را شامل؛ خدمات حمایتی مالی، دارو و درمان، کمک هزینه معیشت و کمک موردی، بیمه، مستمری، استفاده از خدمات مراکز روزانه، ویزیت در منزل، نگهداری در خانه‌های کوچک و شبانه روزی برشمرد.
دکتر بریمانی به ارائه خدمات بهزیستی مازندران به این افراد اشاره کرد و گفت: خدمات تخصصی آموزشی توانبخشی در قالب ۱۳ مرکز روزانه آموزشی توانبخشی، ۱۲ مرکز حرفه آموزی، ۳ کارگاه تولیدی حمایتی، ۱۱ مرکز شبانه روزی مراقبتی توانبخشی، یک مرکز ویزیت در منزل و یک خانه کوچک معلولان ذهنی به جامعه هدف دارای معلولیت ذهنی و خانواده های آنان ارائه می گردد.
این مسوول در پایان تصریح کرد: بهزیستی استان مازندران افتخار دارد با استفاده از دانش سازمانی خود، بهره گیری از ظرفیت شرکای اجتماعی و با یک ساختار تخصصی در سراسر استان به این افراد خدمات گسترده ای از قبیل خدمات آموزشی، کاردرمانی، گفتار درمانی، هنردرمانی و روان‌شناختی ارائه نماید و در کنار این عزیزان و خانواده هایشان باشد تا زمینه را  برای شکوفایی هرچه بیشتر این عزیزان فراهم نماید.

کد خبر 104530

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد