۳ کودک و نوجوان بدسرپرست و بی سرپرست به خانواده های میزبان در مازندران سپرده شدند

طرح میزبان با هدف نگهداری موقت کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بد سرپرست برای بهبود شرایط رشد و تربیت و مصالح عالیه کودک و نوجوان در خانواده میزبان اجرا می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران؛ دکتر بریمانی مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به اجرای طرح "خانواده میزبان" در بهزیستی استان گفت: این طرح با هدف نگهداری موقت کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بد سرپرست برای بهبود شرایط رشد و تربیت و مصالح عالیه کودک و نوجوان در خانواده میزبان اجرا می‌شود.
وی خانواده میزبان را خانواده‌ای که کودک و نوجوان بی سرپرست یا بد سرپرست مقیم در مراکز بهزیستی به آن‌ها سپرده می‌شود عنوان کرد و افزود: براساس اصلاحیه ماده ۱۳ قانون حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، کودکان و نوجوانانی که به موجب حکم مرجع قضایی اعم از دادسرا یا دادگاه جهت نگهداری به بهزیستی سپرده شده‌اند با اجرای طرح میزبان برای مراقبت موقت به خانواده های داوطلب سپرده می‌شوند.
دکتر بریمانی حمایت‌های مردمی جهت مشارکت در این طرح را اقدامی خیرخواهانه و ترویج فرهنگ فرزندپذیری دانست و گفت: پس از فراخوان عمومی اداره کل بهزیستی مازندران، ۳ کودک و نوجوان به زوجین متقاضی واجد شرایط سپرده شدند.
 وی در پایان از تداوم این طرح خبر داد و اظهار داشت: خانواده هایی که شرایط میزبانی از فرزندان مقیم در خانه های شبانه روزی بهزیستی را دارند می توانند به ادارات بهزیستی شهرستان محل سکونت خود،  اداره کل بهزیستی و یا موسسات خانواده محور؛ مهرآرا شمال شهرستان بابل و شهیدان شهرتاش شهرستان نوشهر مراجعه نمایند.

کد خبر 104508

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد