در رسانه| کمک ۱۱ میلیارد تومانی خیرین زنجانی در حمایت از مددجویان بهزیستی/فعالیت ۳۶ مرکز مثبت زندگی در زنجان

مدیر کل بهزیستی استان زنجان از مشارکت ۱۱ میلیارد تومانی خیرین در قالب نقدی، غیرنقدی و خدمات به مددجویان این نهاد خبر داد.

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛دکتر روح الله خدابنده لو در جمع خبرنگاران با گرامیداشت روز شهدا اظهار کرد:هرچه داریم از شهداست و ایثار این عزیزان غیرقابل جبران است.

وی با بیان اینکه در ماه رمضان علاوه بر اینکه فعالیت های بهزیستی ادامه دارد،برنامه هایی نیز در حوزه مشارکت و جلب کمک های نیکوکاران برای مددجویان بهزیستی انجام می شود،تصریح کرد:بهزیستی استان زنجان ۳۰ هزار خانوار و نزدیک ۱۰۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار داده است.

خدابنده لو ادامه داد:خدمات بهزیستی به افراد تحت پوشش به هیچ عنوان قطع نمی شود تا زمانی که مطمئن شویم خانوار توانمند شده است.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان در ادامه به خدمات این نهاد در ماه رمضان اشاره کرد و افزود:برگزاری ضیافت مهربانی،برگزاری برنامه افطاری ساده با حضور مسئولین در منازل به ساده ترین شکل ممکن نمونه ای از این برنامه هاست.

وی همچنین به برگزاری برنامه ای تحت عنوان در محضر ولی نعمتان با همکاری مراکز مثبت زندگی اشاره کرد و گفت:در استان ۳۶ مرکز مثبت زندگی داریم که خدمات ارائه می دهند.

خدابنده لو به دیگر برنامه های بهزیستی زنجان در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود:برگزاری ضیافت خانه خدا، تبیین وظایف بهزیستی و جلب مشارکت های مردمی ،ضیافت همدلی و دیدار با خانواده سه معلول ،میزبان همدلی و نیز  عید همدلی مربوط به عید فطر با همکاری و مشارکت کمیته امداد با جمع آوری زکات و در اختیار مددجویان قرار می گیرد، از برنامه های این نهاد می باشد.

این مسئول به فعالیت خط ۱۴۸۰ برای مشاوره در حوزه های مختلف  از ۸ صبح تا ۱۲ شب به صورت مستمر و رایگان اشاره و خاطرنشان کرد:این خدمات در تعطیلات نوروز نیز ادامه خواهد داشت.

خدابنده لو به فعالیت اورژانس اجتماعی در پنج شهرستان زنجان، خدابنده، ابهر، خرمدره و طارم اشاره کرد و افزود:هم اکنون نیز کمپ ماده ۱۶ برای معتادان متجاهر احداث خواهد شد که این افراد به مدت دو سال مورد بازتوانی قرار گرفته و همچنین زمینه اشتغال برای آنان فراهم می شود.

این مسئول با بیان اینکه شمار زنان معتاد استان بسیار محدود است ادامه داد: اقدامات لازم برای باز توانمند سازی آنان و نظارت های جدی در خصوص کمپ های اعتیاد انجام می گیرد.

وی با بیان اینکه مرکز کاهش آسیب اجتماعی " شلتر" زنجان، با ظرفیت ۶۰ نفر در حال فعالیت است، گفت: در این مرکز معتادان کارتن خواب و بی خانمان با ارائه خدمات پزشکی، غذای گرم، استحمام، برنامه های آموزشی، انجام آزمایش ایدز و خواب شبانه تحت پوشش قرار می گیرند که این‌ خدمات در ایام نوروز نیز ادامه دارد.

وی ادامه داد:مشارکت های مردمی در این راستان نقش به سزایی داشته  و نذورات نقدی و غیر نقدی با کمک بهزیستی و خیرین در بین جامعه هدف با حفظ کرامت مددجویان  توزیع می شود.

خدابنده لو با بیان اینکه مشارکت مردمی از ابتدای سال تاکنون حدود۱۱ میلیارد تومان در قالب نقدی، غیرنقدی و خدمات بوده است،افزود:همچنین در طرح حامی ۸۰۰ کودک تحت پوشش بهزیستی هستند.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۱۵۰ واحد مسکونی به مددجویان واگذار شده است،خاطرنشان کرد:همچنین در سال گذشته ۱۰۸ واحد به مددجویان اعطا شد.

خدابنده لو در پایان با اشاره به اینکه بهزیستی اشتغال جامعه هدف را  تسهیل گری می کند، یادآور شد:به همین منظور اشتغال ایجاد شده در ده ماهه سال جاری ۶۰۰ شغل و بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی یک هزار و۱۲۰ نفر بوده است.

کد خبر 104041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد