معاون استاندار ایلام: تکریم نیکوکاران در اولویت است/ خیرین کمکهایشان را به جامعه هدف بهزیستی معطوف کنند

معاون سیاسی، امنیتی استانداری ایلام با قدردانی از نقش تاثیرگذاری افراد خیر و نیکوکار در خدمات دهی به نیازمندان و دستگیری از آنها گفت: تکریم این افراد در اولویت بوده و قدردان زحمات این عزیزان هستیم.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی ایلام، محمد سبحان حسنی روز شنبه در نشست شورای مشارکتهای مردمی اداره کل بهزیستی ایلام به میزبانی استانداری ایلام با اشاره به وجود افراد نیازمند در جامعه افزود: اگرچه این افراد با مشکلات اقتصادی در مناطق مختلف وجود دارند ولی جامعه هدف بهزیستی علاوه بر مشکلات مالی مشکلات جسمی نیز متحمل می شوند.

وی ادامه داد: بخشی از مددجویان بهزیستی قابلیت توانمند شدن نداشته و شاید مستحق ترین افراد باشند که نیازمند حمایت بوده و بدون شک ارزش کمک به این عزیزان از سایر اقشار نیازمند بیشتر است.

وی با تاکید بر اینکه دستگیری از نیازمندان دارای اجر دنیوی و اخروی ویژه است، بیان کرد: اگرچه دولت خدماتی به نیازمند از جمله جامعه هدف بهزیستی می دهد ولی کمکهای افراد خیر در ارایه خدمات مطلوبتر به این افراد بسیار تاثیرگذار است.

معاون استاندار ایلام با تقدیر از همه نیکوکاران که با هدایت خدا به انجام کارهای انساندوستانه و خداپسندانه روی می آورند، افزود: این افراد با حمایت از نیازمندان نقش مهمی در توسعه و احیا فرهنگ مشارکت در جامعه دارند.

وی با بیان اینکه تکریم این افراد به عنوان اقدامی ارزشمند در اولویت بوده، از فعالیتها و خدمات ارایه شده مجموعه بهزیستی استان ایلام به جامعه هدف تقدیر کرد.

*تحقق رویکرد ظرفیت سازی اجتماعی در بهزیستی

مدیر کل بهزیستی ایلام نیز در این نشست با اشاره به حمایت این اداره کل از 49هزار و 500 مددجو گفت: از این شمار حدود 18هزار نفر افراد دارای معلولیت بوده که بین چهار تا پنج هزار نفر آنها با درجه شدید و خیلی شدید بوده و با هزینه های درمانی زیادی مواجه هستند.

"حسین نورعلیوند" به خدمات گسترده دولت به جامعه هدف اشاره کرد و گفت: یکی از این خدمات حذف تمامی مددجویانی بوده که در نوبت برقراری مستمری قرار داشتند.

به گفته وی، بخشی زیادی از این خدمات نظیر برقراری حق پرستاری بیماران ضایعه نخاعی، معرفی 29هزار مددجو برای رایگان شدن انشعاب آب، برق و گاز، افزایش 2برابری حق مسکن خانواده های دارای 2عضو معلول به بالا و غیره برای نخستین بار بوده است.

وی به ظرفیت سازی اجتماعی به عنوان سیاست بهزیستی کشور اشاره کرد و گفت: با تحقق این رویکرد و استفاده از ظرفیت سایر دستگاه های اجرایی خدمات دهی گسترده تر به جامعه هدف ارایه خواهد شد.

در این نشست اعضا پیرامون توسعه و جلب مشارکتهای مردمی در بهزیستی بحث و تبادل نظر کردند.

کد خبر 103909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد