🔸تعهد امسال اشتغال برای مددجویان بهزیستی لرستان ۲ هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی است

ایسنا/لرستان مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: سال گذشته دو هزار و ۸۳۰ شغل برای مددجویان بهزیستی استان ایجاد شده و تعهد امسال ۲ هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی است.

به گزارش زوابط عمومی و پایگاه اطلاع رسانی بهزیستی لرستان همایون عمودی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص اشتغال مددجویان، اظهار کرد: برای اشتغال مددجویان به چند روش اقداماتی انجام شده است.

وی اضافه کرد: در بخش سه درصد استخدامی‌ها برای اولین بار با درایت رئیس سازمان بهزیستی کشور، استخدامی‌ افراد دارای معلولیت را از سایر افراد جدا کرد؛ به این ترتیب که قبلا جامعه هدف با کل شرکت‌کنندگان در آزمون استخدامی رقابت می‌کردند و این درحالی بود که شرایط مساوی نداشتند.

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: امسال برای اولین بار رقابت بین خود افراد دارای معلول برگزار می‌شود و در آزمون جدید دستگاه‌های اجرایی ۴هزار و ۳۳ شغل برای معلولین در نظر گرفته شده است.

عمودی‌زاده بیان کرد: سه درصد آزمون استخدامی معلولین جنبه عملیاتی به خود گرفته است.

وی با بیان اینکه از طریق نیازسنجی، مشاوره‌های شغلی و معرفی به مراکز فنی‌وحرفه‌ای، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی برای معلولین ایجاد اشتغال می‌کنیم، اضافه کرد: به افرادی که مجوز دارند با پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در راستای ایجاد شغل آزاد حمایت خواهیم کرد.

مدیرکل بهزیستی لرستان بیان کرد: افرادی داریم که به دلیل عدم کارایی توانایی انجام کار را ندارند، با کارفرمای واحد تولیدی تا ۵۰ درصد حقوق مددجو را پرداخت می‌کنیم و بسته به نوع معلولیت آن فرد شغل ایجاد می‌کنیم.

عمودی زاده اضافه کرد: همچنین مشوق‌هایی همچون پرداخت سهم بیمه کارفرمایی، تا زمان بازنشستگی برای مددجو پرداخت می‌کنیم.

وی گفت: سال گذشته دو هزار و ۸۳۰ شغل برای مددجویان ایجاد شده که از طریق پرداخت تسهیلات بانکی، بیمه‌های خویش‌فرما، جبران عدم کارایی بوده است.

مدیرکل بهزیستی لرستان با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون نیز بیش از یکهزار و ۳۰۰ شغل ایجاد شده است، بیان کرد: تعهد امسال دو هزار و ۴۰۰ شغل است.

از اینجا اداامه خبر را در خبرگزاری ایسنا لرستان دنبال کنید

کد خبر 103378

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد