کارگاه آموزشی پیشگیری از معلولیتها ویژه مربیان در بوشهر برگزار شد

کارگاه آموزشی برنامه پیشگیری از معلولیتها ویژه مربیان با حضور محمد غلامی معاون امور توسعه پیشگیری ، آمنه دهقانی کارشناس مسئول پیشگیری از معلولیتها اداره کل بهزیستی ، عبدالله زارعی رییس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش استان بوشهر و مربیان این برنامه در سالن اجتماعات اداره کل بهزیستی استان بوشهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی  استان بوشهر ، محمد غلامی ضمن تشکر از دست اندر کاران اجرای این برنامه در سال گذشته گفت : اجرای برنامه های پیشگیرانه به صورت مشترک باعث ارتقاء کیفی و کمی ارائه خدمات می شود .

معاون  امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان  ، این برنامه را یکی از مهم ترین  برنامه های دفتر پیشگیری از معلولیتها دانست و گفت :  هماهنگی های بیشتر  دو دستگاه بهزیستی و آموزش و پرورش  در اجرای برنامه  برای تسلط و پایبندی مربیان  به محتوای آموزشی و حل چالشها بسیار مهم می باشد .

غلامی تسریح کرد : برنامه آگاه سازی و پیشگیری از معلولیتها  با آموزش موضوعات مهم به منظور پیشگیری از معلولیتها با عنوانهای مشاوره ژنتیک ، سلامت بینایی و شنوایی ، پیشگیری از مشکلات  عضلانی و اسکلتی ، عقب ماندگی ذهنی ، حوادث رانندگی و غیر رانندگی  به دانش آموزان در دوره متوسطه آموزش داده می شود .

وی افزود :  مرحله دوم برنامه  ، غربالگری ژنتیک در خصوص دانش آموزان صورت می پذیرد و با شناسایی گروه پر خطر به لحاظ مباحث ژنتیکی به مراکز مشاوره  ژنتیک و در نهایت  آزمایشگاه ها هدایت خواهد شد  و این می تواند گامی بزرگ در جهت  پیشگیری از معلولیتها  در آینده باشد .

در ادامه  عبدالله زارعی رییس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش استان  ضمن تشکر از مربیان در اجرای برنامه سال گذشته ، آنان را جهت ادامه برنامه در سال جاری ترغیب نمود و گفت : آموزش و پرورش  حدود 60 مربی را جهت آموزش پیشگیری از معلولیتها برای  دانش آموزان پایه دهم و یازدهم را آماده نموده است .

همچنین  آمنه دهقانی کارشناس مسئول پیشگیری از معلولیتها بهزیستی استان گفت : کشف به هنگام ازدواجهای پر خطر و ارائه راهکارهای مناسب ، کاهش شیوع و بروز معلولیتهای ناشی از ازدواج های فامیلی، افزایش دسترسی مناسب به مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج ،ترغیب افراد در معرض خطر به مراجعه جهت  انجام مشاوره ژنتیک از اهداف طرح مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج می باشد .

کد خبر 10321

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد