افتتاح اولین مرکز توانمندسازی و صیانت اجتماعی از بهبود یافتگان ویژه مردان در شهرستان شهریار به مناسبت دهه فجر

طی مراسمی همزمان با دهه مبارک فجر و چهل و پنجمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با حضور دکتر علیرضا محمدی معاون سلامت اجتماعی بهزیستی استان تهران، اولین مرکز توانمندسازی و صیانت اجتماعی از بهبود یافتگان ویژه مردان در شهرستان شهریار افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، معاون سلامت اجتماعی بهزیستی استان تهران در این مراسم ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر گفت: با توجه به اینکه اداره کل بهزیستی استان تهران هدف گذاری جامعی را در راستای صیانت و حمایت از افراد بهبود یافته را در برنامه‌های خود قرار داده است، با ایجاد مراکز توانمندسازی، اینگونه پیگیریی‌های مستمر را در دستور کار خود دارد و برای اجرای طرح مدیریت مورد در معتادان بهبود یافته موضوعات را دنبال می‌کند.

علیرضا محمدی در ادامه افزود از آنجایی که بهزیستی استان تهران دارای تعداد ۱۳۲ باب مرکز اقامتی درمان اعتیاد اختیاری وفق ماده ۱۵ قانون مبارزه با مواد مخدر می‌باشد و همچنین نسبت به ایجاد حدود ۲۵ هزار ظرفیت در بحث معتادین موضوع ماده ۱۶ را با همراهی و هم افزایی دستگاه‌های مرتبط ایجاد نموده است؛ برآن شدیم تا در راستای توانمندسازی و تکمیل چرخه درمان با اجرای طرح مدیریت مورد در معتادان بهبود یافته و ایجاد مراکز توانمندسازی و صیانت اجتماعی از بهبود یافتگان، افراد بهبودیافته را با هدف پایداری در بهبودی، به ویژه در خصوص توانمندسازی اجتماعی، روانی، خانوادگی و اشتغال زایی را پیگیری کند.

معاون سلامت اجتماعی بهزیستی استان تهران گفت در راستای این هدف باید در هر شهرستان حداقل یک مرکز توانمند سازی و صیانت اجتماعی از بهبود یافتگان بویژه در شهرستان‌های بزرگ که از لحاظ گستره جمعیتی بهره مند هستند، ایجاد و راه اندازی کنیم تا این هدف به تحقق برسد.

 در ادامه ناصر نیک افشار رئیس بهزیستی شهرستان شهریار نیز افزود: در موضوع بهبودی در اعتیاد یکی از حلقه‌های مفقود و موضوعات مهمی که این خصوص باعث می‌شود بهبودی با شکست مواجه شود، بحث توانمندسازی بوده که در راستای اقدامات بهزیستی قرار گرفت. وی تصریح کرد: افراد بهبود یافته بنا به مشکلاتی که داشتند در اکثر موارد باعث شکست در بهبودی می‌شوند که با پایش و آمایش کارشناسان و مدیران بهزیستی، حوزه توانمندسازی در اولویت اقدامات ما قرار گرفت تا بتوان با ایجاد مراکز توانمندسازی در جهت رفع این نقایص حرکت نماییم.

نیک افشار در ادامه افزود: به یمن دهه مبارک فجر، اولین مرکز توانمندسازی را در شهرستان شهریار افتتاح کردیم تا افتخاری باشد برای برطرف نمودن و حمایت از جامعه هدف مورد اشاره تا به صورت کارشناسی و جامع بازگردند و این افراد، بهبودی مستحکمی را در این راستا داشته باشند. گفتنی است در ادامه این مراسم مسئولین ضمن افتتاح این مرکز به بازدید از فضای فیزیکی مرکز نیز پرداختند.

کد خبر 102679

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد