جمع‌آوری ۸۰ درصد مشارکت‌های مردمی بهزیستی توسط موسسات خیریه

مدیرکل بهزیستی استان کردستان گفت: نزدیک به ۸۰ درصد مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی و واحدهای زیرمجموعه تحت نظارت این سازمان، توسط بخش غیردولتی و خیریه‌ای جمع‌آوری شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کردستان ، صبح امروز بیست‌وهشتم بهمن ماه سال جاری ،رسولی در مراسم اهدای جهیزیه به مددجویان و معلولان تحت پوشش سازمان بهزیستی کردستان اظهار کرد: با نگاه ویژه دولت سیزدهم به گروه‌های محروم و نیازمند جامعه و گروه‌های تحت پوشش نهادهای حمایتی، ما امروز هیچ پشت نوبتی و در صف انتظار دریافت مستمری را در استان نداریم.

وی افزود: یکی از برنامه‌های خوب دولت سیزدهم، افزایش یارانه‌ها در مراکز روزانه و شبانه‌ روزی و مستمری مددجویان به میزان ۴۰ درصد در مقایسه با سال گذشته بود که توانست بخشی از مشکلات جامعه هدف را حل کند.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان خاطر نشان کرد: در سازمان بهزیستی در حوزه‌های مختلف بیش از ۵۰ مأموریت شاخص و بالغ بر ۱۲۰ برنامه و طرح وجود دارد که توانسته طیف وسیعی از افراد جامعه را تحت پوشش خود قرار داده است و از خدمات مستمر و غیر مستمر این سازمان استفاده کنند.

رسولی ادامه داد: یکی از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های اجتماعی سازمان بهزیستی، همراهی مردم و خیران با این سازمان بوده که همواره در کنار این سازمان بوده و حضور مستمری داشته‌اند.

وی اضافه کرد: در این خصوص سازمان بهزیستی قریب به ۴۰۰ مرکز، مؤسسه، انجمن و تشکل را به بخش‌های مردمی به صورت خیریه‌ای و غیردولتی واگذار کرده و بخش عمده‌ای از فعالیت‌ها برون‌سپاری شده است که منشأ ارائه خدمات مؤثر و بسیار خوبی در جامعه بوده‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان تاکید کرد: نزدیک به ۸۰ درصد مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی و واحدهای زیرمجموعه تحت نظارت این سازمان، توسط همین بخش غیردولتی و خیریه‌ای جمع‌آوری شده است.

رسولی گفت: اهدای ۱۵ سری جهیزیه در قالب ۱۲ قلم کالای اساسی به مددجویان تحت پوشش نیز امروز با همراهی خیران صورت گرفته است.

وی افزود: در سطح استان کردستان قریب به ۹۰ مؤسسه خیریه وجود دارد که بیشتر آن‌ها در حوزه درمان و معیشت فعالیت دارند که از خیران درخواست داریم در حوزه‌های اشتغال و مسکن و جهیزیه نیز بیشتر ورود کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان نیز در این آیین اظهار کرد: افراد خیر و نیکوکار وقتی خانواده ای را از نداری نجات می دهند با رفع نیاز آنان در بخش‌های مختلف، سعادت دنیا و آخرت را برای خود به ارمغان می آورند.

وصال یار به کردستان رسید

عبدالله رشیدی پور افزود: امروز مردم ما با مشکلات اقتصادی زیادی روبرو هستند که دولت به تنهایی از عهده رفع آن بر نمی‌آید، هرچند تمام تلاش خود را در این زمینه بکار می گیرد اما در این راستا نیازمند کمک خیرین و نهادهای حمایتی است.

وی همچنین به انتخابات پیش رو گریزی زد و گفت: با برگزاری این انتخابات در مجموع جمهوری اسلامی ۴۰ انتخابات برگزار کرده است و با توجه به اینکه دشمن با تمام توان می خواهد که مردم در پای صندوق‌های رای حاضر نشوند اما مردم ما همانند همه عرصه‌ها این بار نیز با بصیرت و آگاهی در صحنه حضور پیدا کرده و دشمن را ناکام می گذارند.

جمع‌آوری ۸۰ درصد مشارکت‌های مردمی بهزیستی توسط موسسات خیریه

ساخت چهار هزار واحد مسکونی برای خانوارهای ۲ معلول به بالا

نماینده جامعه خیران حامی معلولان کشور نیز در این آیین اظهار کرد: جامعه خیرین حامی معلولان کشور در حوزه‌های مختلفی خود را مکلف و موظف می داند که موضوعات مختلف از جمله جهیزیه و ازدواج آسان را پیگیری کند.

مجید صمدیان با بیان اینکه کردستان چهارمین استانی است که پویش وصال یار و اهدای جهیزیه به معلولان انجام می شود، افزود: قبل از کردستان این پویش در استان‌های کرمانشاه، ایلام و اصفهان برگزار شده است.

وی راه اندازی مجتمع های کارافرینی مجمع خیرین حامی معلولان و ایجاد اشتغال برای این قشر را از دیگر وظایف مجمع خیرین اعلام کرد و ادامه داد: همچنین خیران از طریق این مجمع برای خانوارهای داری ۲ معلول به بالا، چهار هزار واحد مسکونی احداث کرده‌اند.

در ادامه این آیین چند برنامه فرهنگی و هنری اجرا و ۱۵ سری جهیزیه با دست مسئولان به زوج‌های جوان اهدا شد.

جمع‌آوری ۸۰ درصد مشارکت‌های مردمی بهزیستی توسط موسسات خیریه

جمع‌آوری ۸۰ درصد مشارکت‌های مردمی بهزیستی توسط موسسات خیریه

جمع‌آوری ۸۰ درصد مشارکت‌های مردمی بهزیستی توسط موسسات خیریه

کد خبر 102621

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد