برگزاری یادواره گرامیداشت ۵ شهید شاغل و ۲۰ شهید منتسب به بهزیستی استان

یادواره گرامیداشت ۵ شهید شاغل و ۲۰ شهید منتسب به اداره کل بهزیستی استان با حضور نماینده ولی فقیه در استان، مدیران کل استانداری، حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، رئیس و دبیر اجرایی کنگره ۳ هزار شهید استان، جانشین بسیج سازندگی و جامعه زنان سپاه استان و جمعی دیگر از مدیران استانی و خانواده معزز شهدا در سالن شهید شاهورانی بهزیستی استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان، این مراسم با هدف تکریم و تعظیم از مقام شامخ شهدا، ترویج فرهنگ ایثار وشهادت، تجلیل از خانواده های شهدای منسوب به بهزیستی برگزار شد.

مدیرکل بهزیستی استان ضمن تبریک اعیاد بزرگ شعبانیه به محضر پاسداران، جانبازان و تمامی ایثارگران عرصه‌های جهاد و شهادت به ویژه خانواده های معظم شهدا و جانبازانِ همکار یاد و خاطره  شهید فیاض بخش بنیان گذار سازمان بهزیستی کشور و ۳ هزار شهید استان را نیزگرامی داشتند.

 محمود منطقی گفت: کمتر افرادی در جامعه وجود دارند که پایه گذار و بستر ساز محیط های مولد خیر و برکت ماندگار و پویا باشند که البته با شواهد و قرائن فراوان اینگونه افراد در سرزمین کهن ایران تعداد زیادی را شامل شده که شهید والامقام دکتر محمد علی فیاض بخش یکی از این بزرگان بوده است. شهید فیاض ‌بخش یک بار برای گذراندن دوره تخصصی طب از آمریکا پذیرش گرفت اما به دلیل کسب رضایت مادر از تصمیم خود صرف‌ نظر و در داخل کشور دوره تخصصی را در رشته جراحی شروع کرد و چون دغدغه مردم داشت در کنار امور تخصصی رشته خود خدمات عام‌المنفعه را در رسیدگی به محرومان آغاز نمود.

وی افزود: توکل به خدا و خلوص نیت ویژگی‌ بارز شهید فیاض بخش در زندگی و مسیر انتخابی وی بود، دل به دیگران نمی‌بست و با تکیه و اعتماد بر خداوند، برنامه‌هایش را پیش می‌برد. ارزش و مقام والای اینگونه انسانها از آنجا نشآت میگیرد که در تلاطم وپیچ وخم روزگار بر آرمانهای درست وانسانی خود، ثابت قدم ماندند و با گذشتن از منافع مادی و شخصی خود دل در گرو ایجاد بستر خدمت ماندگار و موثر به همه آحاد جامعه خود به خصوص افرادی که صدایشان کمتر به گوش سایرین میرسد بسته اند.

مدیرکل ضمن اشاره به اینکه سازمان بهزیستی نهاد مولود انقلاب است خاطر نشان کردند: از آنجا که بسیاری از فعالیت های سازمان بهزیستی به بخش خصوصی واگذار گردیده است، حضور افراد منتسب به خانواده شهدا و ایثارگران در بخش خصوصی هم قابل توجه و مشهود است.

منطقی با بیان اینکه امروزه قدم نهادن در راه شهدا حرکت در مسیر جهاد تبیین و امیدآفرینی است، تشریح کرد: نهادینه شدن خلوص و عشق در کار و عمل عامل قداست و شاخص بودن شهداست و برای پاسداشت ارزش ها و اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سازمان بهزیستی نیز باید تلاش گردد راه شهدا در ارائه خدمات به گروه هدف تداوم یابد.  

در ادامه: قرائت بخشی از وصیت نامه شهدا، تقدیر از خانواده ۵ شهید شاغل و ۲۰ شهید منتسب به اداره کل بهزیستی استان، و بیان خاطرات از دیگر برنامه های این مراسم بود.

کد خبر 102614

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد