داشتن جامعه ای سالم در گرو مبارزه با مواد مخدر است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران گفت: برای امنیت پایدار در حوزه های امنیت عمومی، سلامت و پایداری اجتماعی باید به مساله اعتیاد توجه شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران؛ علی شیرازی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران در آیین افتتاح مرکز توانمندسازی و صیانت اجتماعی از بهبود یافتگان در شهرستان آمل، گفت: از منظر سازمان بهداشت جهانی ۳۰۰ میلیون مصرف کننده مستمر مواد مخدر در دنیا داریم و سو مصرف مواد مخدر، سالانه منجر به مرگ بسیاری از انسانها می گردد.

وی افزود: بر اساس شیوع شناسی در کشورمان حدود دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر مصرف کننده مستمر مواد مخدر داریم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران یکی از عوامل شیوع بیماری های عفونی را مصرف کنندگان مواد مخدر دانست و تصریح کرد: آمارها نشان می دهد بسیاری از جرائم و ناامنی در جامعه به مقوله اعتیاد بر می گردد.

وی ادامه داد:اگر بخواهیم جامعه ای سالم در تمامی زمینه ها داشته باشیم باید با معضل اعتیاد با تمام قدرت مقابله کنیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران افزود: استان مازندران ۹۲ شهید را در عرصه مبارزه با مواد مخدر تقدیم نموده است و مسوولین امر باید در راه مبارزه با مواد مخدر، اهتمام ویژه را داشته باشند.

شیرازی افزود: برای امنیت پایدار در حوزه های امنیت عمومی، سلامت و پایداری اجتماعی باید به مساله اعتیاد توجه شود.

وی مراقبت های پس از ترخیص بهبود یافتگان را مهم برشمرد و تصریح کرد: در بسیاری از موارد شاهد هستیم که این افراد بعلت عدم جامعه پذیری و عدم پذیرش از سوی خانواده دوباره دچار سو مصرف می شوند و این چرخه باطل مجددا تکرار می شود. 

وی در پایان افزود: برای صیانت از افراد بهبودیافته، امروز دومین مرکز به همت بهزیستی مازندران در استان به بهره برداری می رسد.

کد خبر 102559

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد