در رسانه | حضور مدیر کل بهزیستی استان در برنامه گفتمان هفته صدا و سیمای مرکز استان

️حسن شرفی مدیر کل بهزیستی استان با حضور در برنامه گفتمان هفته، به تشریح اقدامات و دستاوردهای اداره کل بهزیستی استان در دولت سیزدهم خواهد پرداخت.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی خراسان جنوبی، مدیر کل بهزیستی استان با حضور در صدا و سیمای مرکز استان، مهمان برنامه گفتمان هفته بود و به تشریح اقدامات و دستاوردهای بهزیستی استان در دولت سیزدهم پرداخت.
️در ابتدای این برنامه، شرفی ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و سالروز بعث نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص)، به گستردگی و تنوع خدمات و فعالیت های سازمان بهزیستی اشاره کرد.
️وی با اشاره به اینکه ۵۴ فعالیت اصلی در بهزیستی ارائه می شود، افزود: برخی از اقدامات تخصصی بوده و برخی نیز عمومی است که همه می توانند از آن بهره مند شوند و پیشگیری از آسیب ها و معلولیت ها و غربالگری ها از جمله برنامه های عمومی است.
️شرفی در بخش اول صحبت های خود به اهم برنامه های اداره کل بهزیستی استان در ایام الله دهه مبارک فجر اشاره کرد. افتتاح ۴۸ واحد مسکن مددجویی در سطح استان، افتتاح ۳۰ طرح اشتغال مددجویان در راستای توانمند سازی جامعه هدف، ارائه خدمات رایگان غربالگری شنوایی ، بینایی ژنتیک، مشاوره های ژنتیک، افتتاح مرکز توانمند سازی و صیانت اجتماعی، راه اندازی اولین مرکز مشاوره تخصصی روان درمانی در استان، راه اندازی مرکز مشاوره کودکان با نیاز های ویژه، راه اندازی مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی اختلال مصرف مواد، از مهمترین برنامه های اداره کل بهزیستی در این ایام فرخنده بود که توسط مدیرکل بهزیستی عنوان شد.
️بخش دوم صحبت های مدیر کل بهزیستی استان موضوع خدمات و حمایت های مادی دولت سیزدهم به اقشار محروم به ویژه مددجویان تحت حمایت سازمان بهزیستی بود. ارائه آمار مقایسه ای از افزایش ۵ برابری میزان مستمری مددجویان، افزایش مبلغ تسهیلات ودیعه مسکن، کمک بلاعوض ۳۵۰ میلیارد ریالی دولت برای مسکن معلولین و مددجویان، تامین اعتبار ویژه برای جذب کامل متقاضیان پشت نوبت دریافت مستمری و ... از مهمترین خدمات دولت سیزدهم به جامعه هدف بهزیستی بود که مدیر کل بهزیستی استان به آن ها اشاره نمود.
️موضوع نهضت تامین اقلام توانبخشی برای جامعه هدف بخش دیگری از صحبت های مدیرکل بهزیستی در برنامه گفتمان هفته بود. شرفی در این خصوص گفت: پس از احصاء نیازهای معلولان، سه وسیله اولویت دار شامل سمعک، ویلچر و تشک مواج بالاترین نیاز معلولان در سطح استان بودند. ️️وی افزود: با توجه به اینکه اعتبارات سازمان بهزیستی کمتر از نیاز استان برای تامین کامل اقلام فوق بود، لذا از طریق رایزنی و پیگیری های متعدد که شامل صدور احکام جایگزین از سوی دستگاه قضایی استان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بنیاد علوی و کمک خیرین، نیاز معلولان را به اقلام کمک توانبخشی مرتفع خواهیم کرد و هیچ معلول متقاضی پشت نوبتی در این زمینه در استان نخواهیم داشت.
️شرفی در بخش پایانی صحبت های خود به موضوع جذب کامل مددجویان پشت نوبت دریافت مستمری اشاره ای کرد و بیان داشت: با توجه به نگاه ویژه دولت سیزدهم به محرومان و اقشار آسیب پذیر، هیچ مددجوی پشت نوبت دریافت مستمری در استان نداریم و تمامی این عزیزان در چرخه حمایت بهزیستی قرار گرفته اند.
️وی از خیرین، نیکوکاران و شرکاء اجتماعی سازمان بهزیستی خواست تا کماکان با نگاه ویژه و نوع دوستانه، حامی سازمان بهزیستی در ارائه خدمات به جامعه هدف بهزیستی باشند.

کد خبر 102047

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد