شهرتهران|برگزاری جلسه آموزشی آسیب های اجتماعی نوپدید

جلسه آموزشی آسیب های نوپدید ویژه مسئولین فنی و مددکاران اجتماعی مراکز نگهداری فرزندان فاقد سرپرست و بدسرپرست در بهزیستی شهر تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، جلسه آموزشی آسیب های اجتماعی نو پدید با تدریس دکتر سلمان قادری در محل سالن اجتماعات بهزیستی شهر تهران و با حضور مسولین فنی و مددکاران اجتماعی مراکز نگهداری فاقدسرپرست و بد سرپرست برگزار شد.

مدرس دوره آموزشی گفت:  با پیشرفت روز افزون علم و تکنولوژی، جوامع مختلف در گذر از جامعه سنتی به یک جامعه پیشرفته علاوه بر حفظ بسیاری از آسیب های اجتماعی که از قبل موجود بوده است و با آسیبهای اجتماعی جدیدی روبرو می شوند که بخاطر نداشتن سبقه و پیشینه در جوامع انسانی به آنها آسیب های اجتماعی نوپدید می گویند.

قادری در ادامه عنوان کرد: همچنین می توان آسیب های اجتماعی نوپدید را  این چنین نیز تعریف کرد: اصطلاح آسیب های اجتماعی نوپدید  ناظر به برخی از آسیب های اجتماعی است که بروز و شیوع آنها اخیراً در جامعه مدرن افزایش یافته است. از جمله این آسیب ها می توان به : آسیب های ناشی از فضای مجازی، اینترنت، ماهواره و آسیب های مرتبط با تکنولوژی های جدید ارتباطی نام برد. ولی این اصطلاح فاقد حدود می باشد چرا که پیشرفت بشر در علم و تکنولوژی حدی ندارد. پس می توان متصور شد که باید منتظر آسیب های اجتماعی نوپدید بیشتر از آنچه که تا کنون از این نوع آسیبهای اجتماعی نوپدید شناخته ایم  باشیم.

وی در ادامه افزود: جامعه شناسان معتقدند که جامعه بدون آسیب وجود ندارد که اگر چنین شود، بدون شک مدینه فاضله شکل گرفته است بنابراین در همه جوامع، حدی از آسیب‌های اجتماعی دیده می‌شود اما وجود این آسیب‌ها زمانی نگران کننده می‌شود که محدوده آن به حدی گسترش یابد که زمینه بر هم خوردن نظم اجتماعی را فراهم کند.

کد خبر 101915

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد