شهرری|برگزاری کارگاه آموزشی خانواده های افراد بهبود یافته

کارگاه آموزشی برای خانواده های افراد بهبود یافته در بهزیستی شهرستان ری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، نعیمه صغیری معاون پیشگیری این شهرستان در خصوص برگزاری این گونه آموزش ها و سرفصلهای نقش خانواده در مسیر بهبودی عنوان کرد: خانواده درمانی به مجموعه‌ای از متد ها و رویکردهای درمانی اطلاق می شود که در آن قدرت خانواده به فرد معتاد کمک می‌کند تا روند درمان و بهبودی خود را با موفقیت سپری نماید.

بر اساس این رویکرد آسیب هایی که اعتیاد فرد بر خانواده می گذارد می تواند تا حد زیادی کاهش یابد. از طرف دیگر خانواده درمانی به اعضا این امکان را می‌دهد که در جلسات درمانی با یکدیگر صحبت کرده و مشکلات مرتبط با اعتیاد را حل و فصل نمایند. در این سیستم، خانواده را می توان مجموعه در نظر گرفت که عملکرد هر یک از اعضای آن می‌تواند بر نتایج نهایی روند درمان افراد تأثیر بگذارد. در این بین استفاده از کمک های تخصصی مشاوره ترک اعتیاد به خانواده ها در عملی کردن بهترین روش های ترک اعتیاد و خانواده درمانی کمک های موثری می کند.

 معاون پیشگیری بهزیستی شهرستان ری ادامه داد :از اشتباهات رایج در ترک اعتیاد تلاش خودسرانه برای درمان اعتیاد می باشد. اما مهمترین کار در روند درمان فرد معتاد تشویق او به دریافت کمک های تخصصی از مراکز درمان اعتیاد و مشاورین ترک اعتیاد می باشد. اگر فردی با میل خود و با کمک ها و راهنمایی های خانواده تصمیم به ترک اعتیاد بگیرد می‌تواند پروسه درمان را با موفقیت بیشتری سپری نماید. در این بین دیدگاه خانواده می تواند بسیار موثر باشد. از طرف دیگر خانواده‌ها باید آگاهی‌های لازم را نسبت به روند درمان افراد معتاد داشته باشند. باید بدانند که ترک اعتیاد روندی سخت و پیچیده بوده و فرد در این مدت تحریک پذیر است و نیاز به مراقبت بیشتری از جانب افراد خانواده دارد.

کد خبر 101906

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد