دررسانه|۶ طرح اشتغالزایی بهزیستی در اهواز به بهره برداری رسید

اهواز- ایرنا - ۶ طرح اشتغالزایی بهزیستی در ششمین روز از ایام سالگرد گرامیداشت دهه فجر طی آیینی در اهواز به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا مدیر کل بهزیستی خوزستان روز سه شنبه در آیین بهره برداری از این طرح‌ها دراهواز بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۱۹ مورد از مددجویان و معلولان تحت پوشش بهزیستی که آماده سازی شغلی آن ها فراهم شده بود تسهیلات اشتغال‌زایی در قالب خویش فرمایی و کارفرمایی با اعتبار یک هزارو ۱۹۲میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال دریافت کردند که توانسند مشاغل خرد و خانگی خود را در زمینه‌های مختلف خدماتی راه اندازی کنند.

مهران کریمیان افزود: ۱۲ بانو سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی اهواز نیز سرمایه کار بلاعوض با اعتبار ۲ میلیارد و ۱۶۰میلیون ریال دریافت کردند و مشاغل خانگی خود را از این طریق راه اندازی کردند.

وی ادامه داد: همچنین در بازه ۱۱ماهه اخیربه ۱۶۸ خانواده تحت پوشش بهزیستی اهواز هزینه‌های بلاعوض ساخت و خرید مسکن با اعتبار ۱۰۵میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی توضیح داد: ۱۸ خانواده‌ تحت پوشش بهزیستی اهواز که عمدتا" از خانواده‌های دارای ۲ معلول و بیشتر بودند به صورت خود مالکی در قالب ساخت و خرید توانستند واحدهای مسکونی خریداری کنند که سازمان بهزیستی کمک های بلاعوض ۲میلیارد ریالی با مشارکت بنیاد مستضعفان به آن‌ها پرداخت کرد.

مدیر کل بهزیستی خوزستان ادامه داد: ۴۲ خانواده تحت پوشش بهزیستی اهواز در قالب ودیعه مسکن بلاعوض با اعتبار ۱۱میلیارد ریال دریافت و همچنین ۴۹ خانواده تحت پوشش دیگر از تسهیلات قرض الحسنه ودیعه مسکن با اعتبار۲۴میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بهره‌مند شدند.

وی گفت: در شهرستان اهواز جهت مناسب سازی مسکن و محیط زندگی به خانواده‌های تحت پوشش مبالغی به شکل بلاعوض پرداخت شد که هزینه آن ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال است.

به گفته مدیرکل بهزیستی خوزستان همچنین در حوزه استاد شاگردی و طرح CBR برای ۳۵ معلول ساکن مناطق روستایی تحت پوشش، مبلغی بالغ بر پنج میلیارد و ۳۷۰میلیون ریال کمک بلا عوض پرداخت شد که مشاغل خانگی و خرد خود را در روستاها راه اندازی کنند.

کریمیان اشتغال و توانمند سازی افراد تحت پوشش را از اهداف اصلی سازمان بهزیستی دانست گفت: یکی از طرح‌ های اشتغال زایی امروز که به عنوان نمونه افتتاح شد مربوط به سرپرست خانواده دارای فرزند چند قلو بوده است که توانست با راه اندازی یک پرده سرا در منطقه دغاغله اهواز به اشتغال برسد.

وی خاطرنشان کرد: سرپرست خانواده‌هایی دارای فرزند چند قلو که بیکار باشند و به تسهیلات نیاز داشته باشند بهزیستی ازآن‌ها حمایت می کند.

کد خبر 101770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد