همایش تقدیر از مؤسسات و مراکز برتر حوزۀ پیشگیری برگزار شد

همایش تقدیر از مؤسسات و مراکز فعال و برتر حوزۀ پیشگیری بهزیستی استان یزد در میبد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان یزد؛ رضا  ابهت، مدیر کل بهزیستی استان یزد در این مراسم گفت: بهزیستی یکی از مؤلفه های مهم انقلاب اسلامی است و نکته حائز اهمیت این است که هزینه کرد در خدمات پیشگیری، بسیار ارزنده تر از درمان است و طرح های اجتماع محور مؤسسات جنبه پیشگیری دارد. 
رئیس بهزیستی میبد ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و خیر مقدم به تمامی مدعوین از برگزارکنندگان این مراسم در معاونت پیشگیری تشکر کرد و گفت : مرکزتحقیقات ژنتیک میبد بیش از 11 سال است فعالیت خود را شروع کرده است. 
این مسئول خاطرنشان کرد: در سال جاری بیش از 4626 آزمایش ژنتیک برای مراجعین این مرکز که علاوه بر مراجعین استانی شامل مراجعین استان های جنوب شرق کشور بوده است، انجام شده است.
همچنین متخصصین مرکز با 24 ماموریت تیم سیار به کلیه شهرستان های استان خدمت‌رسانی نموده اند. 
لازم به ذکر است؛ در سال جاری بیش از 6 میلیارد تومان هزینۀ آزمایشات معلولین تحت پوشش پرداخت شده است. 
محمدعلی صادقی پور؛ کارشناس پیشگیری بهزیستی استان گفت: در فعالیت های اجتماع محور باید تسهیلگر باشیم و در قالب کارشناس فرو نرویم. 
وی تجربیات خود از طرح های اجتماع محور در طی سالیان گذشته را برای حضار عنوان کرد و گفت: فعالیت های داوطلبانه همیاری را در جامعه افزایش می دهد.
کارشناس پیشگیری بهزیستی اصول فعالیت داوطلبانه را همکاری، انصاف، مسئولیت پذیری، استقلال، امکان کسب حمایت و تشویق و لذت بردن از فعالیت برشمرد. 
صادقی پور اذعان داشت : در حال حاضر سرمایه اجتماعی ما بسیار کم شده است. وی سرمایه اجتماعی را اعتماد متقابل، تعامل اجتماعی، گروه های اجتماعی، احساس هویت جمعی و گروهی و احساس وجود تصویر مشترک از آینده دانست.
در ادامه برخی از مسئولین مؤسسات پیشگیری تجربیات، مسائل و مشکلات خود را در طرح های اجتماع محور بیان کردند.
گفتنی است؛ در پایان این مراسم 35 نفر از مسئولین موسسات فعال و برتر پیشگیری در استان تقدیر شدند.

کد خبر 101626

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد