خط تلفنی ۱۲۳ اورژانس اجتماعی بهزیستی استان یار و یاور آسیب دیدگان در موارد بحرانی است

به گزارش روابط عمومی، معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اردبیل از برقراری ۱۰۹۹۲ تماس با خط تلفنی ۱۲۳ اورژانس اجتماعی در طول سال جاری خبر داد.

 امیدوار گفت: بیشترین دلایل تماس با خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی دریافت راهنمایی در مورد منابع اجتماعی درون سازمانی است. درخواست دریافت راهنمایی در مورد خدمات اجتماعی برون سازمانی و اختلافات خانوادگی حاد، رتبه های دوم و سوم دلایل تماس با این خط حمایتی شبانه روزی می باشند.

وی ادامه داد: تماس با خط تلفنی ۱۲۳ اورژانس اجتماعی به صورت شبانه روزی و رایگان در اقصی نقاط استان امکان پذیر می باشد. افراد می توانند در مواقع تجربه آسیب های اجتماعی توسط خود یا سایرین با اطمینان کامل از حفظ محرمانگی اطلاعات، موضوع را با خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی در میان بگذارند.

این مسئول ادامه داد: تماس با خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی آسان ترین روش دسترسی به خدمات فوری و تخصصی اورژانس اجتماعی در طی شبانه روز می باشد. کودکان آزار دیده، همسران آزار دیده، اقدام کنندگان به خودکشی، افراد دارای افکار خودکشی، فرار از منزل، کودکان کار و خیابان، اختلافات خانوادگی حاد، زنان و دختران در معرض آسیب های اجتماعی، سالمندآزاری، معلول آزاری، والد آزاری، مبتلایان به اختلال ملال جنسیتی و سایر افرادی که در شرایط بحرانی قرار گرفته اند، می توانند از خدمات اورژانس اجتماعی بهره مند گردند.

امیدوار افزود: در صورت نیاز به مداخله حضوری، در هر ساعتی از شبانه روز تیم های سیار اورژانس اجتماعی متشکل از روانشناس و مددکار اجتماعی به محل رخداد آسیب اعزام می گردند و پس از ارزیابی شرایط، مداخلات به موقع و تخصصی لازم را انجام می دهند. البته مداخلات اورژانس اجتماعی محدود به فعالیت های خط تلفنی ۱۲۳ و خدمات سیار اورژانس اجتماعی نمی باشد.

وی همچنین اظهار داشت: مراکز مداخله در بحران ادارات بهزیستی شهرستان ها آماده ارائه خدمات مددکاری، روانشناختی، بهداشتی و درمانی، روانپزشکی، تربیتی، فرهنگی – آموزشی، نگهداری و غیره به افراد واجد الشرایط می باشند. همچنین با توجه به اینکه تعدادی از گروه های هدف شهر اردبیل در محلات حاشیه شهر ساکنند، پایگاه های خدمات اجتماعی در این مناطق به صورت محلی و مبتنی بر جامعه با هدف شناسائی، آگاهسازی عمومی، معرفی خدمات سازمان، ارجاع به دفاتر درون سازمانی و مداخله در موارد ضروری مشغول به فعالیت می باشند.

وی همچنین در ادامه به نقش مسئولیت اجتماعی مردم و لزوم بی تفاوت نبودن آنان به رخداد آسیب های اجتماعی اشاره نمود و آنها را از منابع موثر در کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی شمرد. وی افزود مداخله تخصصی و به موقع در شرایط افراد در معرض آسیب یا آسیب دیده اجتماعی، از تشدید یا بروز مجدد آسیب اجتماعی در این افراد خودداری می کند.

کد خبر 101603

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد