گروههای همیار زنان پلی به سمت توانمند سازی

به گزارش روابط عمومی، گروههای همیار زنان سرپرست خانوار راهبردی مهم از سوی بهزیستی است که با گسترش و اعطای تسهیلات لازم می تواند به جامعه هدف و خوداتکایی آنها منتهی شود، موضوعی که باید بیش از گذشته به آن توجه کرد.

سازمان بهزیستی کشور نیز در این راستا و مبتنی بر قانون پنجم توسعه اقتصادی اجتماعی، سند چشم انداز توسعه و قانون تامین زنان و کودکان بی سرپرست مصوب مجلس شورای اسلامی و با هدف توسعه اجتماعی، ظرفیت سازی و ارتقای سطح خودباوری و در نهایت توان افزایی و توانمندسازی جامعه هدف و همچنین تغییر رویکرد حمایتی به توانمندسازی، اقدام به راه اندازی گروههای همیار زنان سرپرست خانوار کرده است.

امیدوار معاون اجتماعی بهزیستی استان گفت: راه اندازی و حضور افراد در این گروهها موجب کاهش حمایتهای مستمر سازمان، کم شدن سطح وابستگی جامعه هدف، افزایش خوداتکایی اقتصادی، روانی، اجتماعی زنان سرپرست خانوار و ارتقای سطح آموزش و مهارتها در آنان می شود.

وی افزود: در راستای اجرای این طرح، استان اردبیل با تشکیل و راه اندازی ۱۵گروه همیار، در کشور دارای یکی از بهترین رتبه های سازمانی در ایجاد اشتغال و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی برای بانوان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی می باشد؛ که بالغ بر ۶۰زن سرپرست خانوار در این گروهها عضو بوده و با حمایت مالی بلاعوض یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریالی در زمینه های مختلف خیاطی، آشپزی، آرایشگری، شرکت کاریابی و خدماتی، تهیه کالای خواب و... تشکیل و شروع به فعالیت نموده اند. البته این گروهها در کنار تسهیلات بلاعوض با بیمه نمودن اعضای خود می توانند از تسهیلات سهم بیمه خویش فرمایی نیز استفاده نمایند و این خود تضمینی است برای آینده و دوران بازنشستگی ایشان.

معاون امور اجتماعی استان در ادامه گفت: در سال جاری نیز گروههای جدید همیار بانوان سرپرست خانواده، با فعالیت در زمینه زنبورداری، پرورش طیور و ماکیان و کارگاه تهیه سبزیجات آماده توسط بانوان تحت پوشش بهزیستی استان شروع به فعالیت می نمایند.

وی در ادامه اشاره کرد : در سال جاری مبلغ ۷ میلیارد ریال اعتبار در دو مرحله جهت تشکیل، تقویت و توسعه این گروهها پرداخت شده است.

کد خبر 101283

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد