خدمات پیشگیرانه بهزیستی به عموم شهروندان رایگان شد

مدیر روابط عمومی بهزیستی استان زنجان گفت : همزمان با گرامیداشت ایام مبارک دهه ی فجر ارائه خدمات مشاوره حضوری مرکز دولتی، خدمات پیشگیری از معلولیت (بینایی سنجی و شنوایی سنجی ) و مشاوره ژنتیک به جامعه هدف و آحاد مردم  از تاریخ  ۱۲ لغایت ۲۲ بهمن در مراکز و دفاتر مشاوره حضوری دولتی بهزیستی و مراکز غربالگری بینایی و شنوایی نوزادان و کودکان رایگان است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان رباب موحدضمن دعوت از خانواده ها برای سنجش بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال  به صورت رایگان در این ایام افزود: ۳۲ مرکز مثبت زندگی به عنوان پایگاههای دایمی غربال بینایی در سراسر استان آماده سنجش بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال هستند.

وی  به فعالیت ۸ مرکز غربالگری شنوایی نوزادان در سطح استان اشاره کرد و گفت: دو پایگاه در شهرستانهای زنجان و ابهر نیز غربال کودکان ۳ تا ۵ سال را با دستگاههای ادیومتری و تیمپانومتری انجام می دهند.

این مقام مسئول تصریح کرد: پایگاه های غربالگری شنوایی موظف هستند علاوه بر غربال نوزادان، نسبت به پیگیری کودکان و نوزادان ارجاعی اقدام نموده و نوزادان مشکوک پس از تشخیص به امورتوانبخشی معرفی می شوند و پس از شرکت در کمیسیون و تشکیل پرونده، درصورت نیاز به سمعک یا کاشت حلزون کمک هزینه دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه مراکز و دفاتر مشاوره حضوری دولتی بهزیستی در شهرستان ها ی ابهر، ایجرود، خدابنده، خرمدره، زنجان، طارم و ماهنشان فعال هستند، افزود: ارایه خدمات کارآمد مشاوره ای و روانشناختی با تاکید بر ارتقاء سلامت روان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی از جمله فعالیت های بهزیستی در ارتباط با بهبود سلامت روان مراجعه کنندگان است و با توجه به گستره عوامل تاثیر گذار بر سلامت روان، مسئولیت تامین سلامت روان جامعه نیاز به هماهنگی و همکاری بین بخشی دارد.

موحد یکی از مهمترین رسالتهای بهزیستی را پیشگیری از معلولیت در زمان پیش از تولد با مشاوره ژنتیک و  پس از تولد کودکان با برنامه های آگاه سازی پیشگیری از معلولیت ها، ، غربالگری تنبلی چشم و غربالگری شنوایی نوزادان وکودکان ۳تا۵ سال  عنوان نمود.

گفتنی است آدرس مراکز مثبت زندگی در سایت بهزیستی استان زنجان در تب دایره ای در قسمت درباره بهزیستی استان قابل مشاهده است.

کد خبر 101113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد