معرفی و تجلیل از برگزیدگان بخش فراگیر چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

آئین اختتامیه بخش فراگیر چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با حضور "محمدمهدی اسماعیلی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، "علی محمد قادری" معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور، "حمید طریفی" حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش استثنایی کشور، "محمود سالاری" معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز دوشنبه نهم بهمن ماه در محل سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری؛ مهشید سلیمانی، سرپرست اداره کل بهزیستی با اعلام این خبر افزود: در آئین اختتامیه بخش فراگیر چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، گروه اعزامی از استان چهارمحال و بختیاری با نمایش کَل به نویسندگی و کارگردانی مصطفی محمدی دوست به عنوان یکی از سه گروه منتخب انتخاب و از برگزیدگان در قسمتهای مختلف جشنواره تجلیل شد.

سلیمانی با بیان اینکه نمایش ۴۰ دقیقه‌ای کل با الگوبرداری از یک داستان کهن بختیاری، تأثیرات منفی شکار بر زندگی مردم را به تصویر می‌کشد، تصریح کرد: این نمایش در سال ۱۴۰۱ به عنوان اثر برگزیده جشنواره تئاتر منطقه‌ای افراد دارای معلولیت آفتاب نیز انتخاب شد.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان با اشاره به حضور افراد دارای معلولیت در اجرای نمایش کل گفت: در نمایش صحنه‌ای کل ۱۲ هنرمند از گروه نمایشی آستاره اجرای نقش‌ها را برعهده دارند که ۶ نفر از آنان دارای معلولیت‌های بینایی، ذهنی، جسمی حرکتی هستند.

وی اظهار داشت: در آئین اختتامیه بخش فراگیر چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر،  تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به گروه نمایش کل به کارگردانی مصطفی محمدی دوست از استان چهارمحال و بختیاری رسید.

سلیمانی با اشاره به کسب عناوین مختلف در قسمتها مختلف جشنواره توسط بازیکنان این گروه، افزود:  تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مصطفی محمدی دوست برای کارگردانی نمایش کل؛  تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به امیرمحمد اسدی برای بازیگری مرد دارای اختلال بینایی؛  دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مصطفی محمدی دوست برای موسیقی نمایش کل؛  لوح تقدیر و جایزه نقدی جداگانه به پری امیری، تهمینه قاسمپور و فتانه عباسی برای بازیگری در نقش زن دارای معلولیت تعلق گرفت.

گفتنی است آیین اختتامیه نهایی جشنواره روز پنجشنبه ۱۲ بهمن با حضور مقامات کشوری و استانداران در تالار وحدت برگزار می شود.

کد خبر 100797

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد