نشست تبیینی و تخصصی مدیرکل بهزیستی استان با کلیه مددکاران اجتماعی

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با مددکاران شاغل در بخش دولتی و غیردولتی ادارات و مراکز تحت نظارت بهزیستی در شهرستان های سمنان، سرخه و مهدیشهر دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان، نشست تبیینی و تخصصی مدیرکل بهزیستی استان با کلیه مددکاران اجتماعی شاغل در بخش دولتی و غیردولتی ادارات و مراکز تحت نظارت بهزیستی در شهرستان های سمنان، سرخه و مهدیشهر در ایام ولادت امیرالمومنین علی(ع) و روز مددکاران اجتماعی برگزار شد.

 در این نشست معاونین اجتماعی، توانبخشی و روسای شهرستان های سمنان، سرخه و مهدیشهر نیز حضور داشتند.

محمود منطقی مدیرکل در این دیدار و نشست ها ضمن خیرمقدم و ابراز خرسندی از برگزاری این نشست، ولادت امیرالمومنین علی(ع)، روز پدر و مددکاران اجتماعی را تبریک گفته و هدف از این برنامه را دیدار حضوری و شنیدن مسائل، مشکلات و پیشنهادات مددکاران شاغل در ادارت دولتی و مراکز غیردولتی تحت نظارت بیان داشتند.

وی سختی در مددکاری با شیرینی رفع مشکلات برطرف می شود و یکی از مسائل مغفول مانده در مسیر خدمت رسانی استفاده از ظرفیت فضای مجازی و دولت الکترونیک است، بیش از پیش به این امر توجه شود که این مسئله راه گشای خیلی از مشکلات است، ایجاد مراکز مثبت زندگی در کشور استفاده از این ابزار و دسترس بودن خدمات به جامعه هدف بوده است.

مدیرکل بهزیستی استان، در تخصیص اعتبارات در حوزه مددجویی، سعی شده است کلیه اعتبارات با هماهنگی شهرستان ها و به شهرستان ها تخصیص داده شود و اعتباری در ستاد بلوکه نشود خاطر نشان کرد: لازم است بیش از پیش در تهیه و تکمیل گزارشات مددجویی دقت شود و این موضوع نیاز به برگزاری دوره های آموزشی دارد، چرا که گزارش مددکاری یکی از مهمترین مراحل در رفع و پیگیری درخواست مددجویی است.

منطقی با بیان این مطلب که با برخی از مسائل در حوزه مددکاری به واسطه ارتباط مستمر آشنا هستیم و این نشست در راستای همین امر در استان برنامه ریزی شده است افزودند: رویکرد سازمان بهزیستی ارتقای سطح خدمات و رضایتمندی جامعه هدف است و لازمه تحقق این نگاه توجه بیش از پیش به ارائه دهندگان خدمات است و یکی از اصلی ترین افراد در این حوزه مددکاران اجتماعی هستند. در ایجاد انگیزه شغلی و نشاط اجتماعی طرح و پیشنهاد ارائه شود، ما نیازمند برنامه ریزی و برنامه های اجرایی در این بخش هستیم.

وی دیگر راه های رفع مسائل و مشکلات در حوزه مددجویی را استفاده از ظرفیت خود جامعه هدف عنوان و افزودند: مطالبگری و حضور مددجویان در عرصه اجتماعی یکی از ظرفیت های مهم در تحقق درخواست ها و ارائه خدمات مطلوب به جامعه هدف است. استفاده از جامعه هدف در برنامه ریزی و تدوین برنامه های اجرایی برای جامعه هدف در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان، ارائه مسائل و مشکلات بدون پیشنهاد راه گشا را بی حاصل بیان و اظهار داشتند: با پشنهادات و انتقادات سازنده می توان بر مشکلات غلبه کرد و یکی از لازمه های ارائه پیشنهاد در حوزه کاری اشرافیت کامل بر دستورالعمل ها و قوانین است.

منطقی در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه گزارش و تبیین خدمات سازمان بهزیستی کشور و اداره کل بهزیستی استان سمنان پرداخته و ضمن دعوت از همکاران به مشارکت در انتخابات و لزوم حضور در کلام رهبری در صحنه انتخابات گفتند: مشارکت بیشتر نتیجه آن فراهم شدن شرایط بهتر کشور را رغم خواهد زد.

وی خواستار رعایت دستورالعمل های ابلاغ شده با توجه به شرایط انتخابات در مراکز را داشته و یکی از راه های برطرف شدن مشکلات در کشور را حضور در انتخابات و رای به افراد واجد شرایط دانسته و ادامه دادند: مدیران و کارکنان دولت در حوزه کاری خود اول موظف به تبیین خدمات و اخبار خوب به جامعه و جامعه هدف بوده و دعوت دیگران به شرکت در انتخابات بدون جانب داری از کسی هستند.

در ادامه این دیدار مددکاران اجتماعی شرکت کننده در این نشست به بیان مسائل، مشکلات و پیشنهادات خود پرداختند و با مدیرکل و معاونین به بحث و تبادل نظر پرداختند.

کد خبر 100791

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد