دومین نشست تخصصی همایش علمی کاربردی حاشیه شهر مشهد برگزار گردید

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی، دومین نشست تخصصی همایش علمی-کاربردی حاشیه شهر مشهد با موضوع اعتیاد به‌منظور شناسایی چالش‌ها و ارائه راهکارها به همت معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی و با حضور نمایندگان سازمان‌ها و دستگاه‌های همکار از قبیل استانداری، فرمانداری، شهرداری، سازمان‌های مردم نهاد، صنف درمانگران اعتیاد، سازمان نظام روانشناسی، پلیس مبارزه با مواد مخدر، سازمان ورزش و جوانان، مسئولین فنی مراکز درمان اعتیاد حاشیه شهر، هلال احمر، دادگستری، آموزش و پرورش در محل اداره کل بهزیستی خراسان رضوی برگزار گردید.

این نشست در راستای همایش علمی کاربردی حاشیه شهر مشهد که در اردیبهشت ماه سال آینده در سطح ملی و با ریاست دادگستری و با حضور تمامی دستگاه‌های متولی اجرا خواهد شد، در دو بخش سخنرانی و کارگاهی برگزار گردید. در این نشست، مسعود فیروزی مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گزارش کاملی از عملکرد بهزیستی در راستای پیشگیری و مبارزه با اعتیاد در حاشیه شهر مشهد ارائه کرد. اسماعیل رحمانی معاون دادستان مشهد نیز در خصوص موضوع اعتیاد، جرم و معتادان متجاهر در حاشیه شهر مطالبی را از منظر قانونی و قضایی عنوان کرد. در ادامه همایش، علی زندی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خراسان رضوی به آسیب اعتیاد و معتادین به ویژه در حاشیه شهر مشهد پرداخت و گزارشی از عملکرد دبیرخانه شورا در این راستا ارائه کرد. در انتهای بخش سخنرانی نیز مهدی ابراهیمی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد به موضوع حاشیه‌نشینی، پهنه‌های جمعیتی و بافت‌های موجود و اعتیاد در حاشیه مشهد پرداخت.

در قسمت دوم همایش، کارگاه‌های تخصصی در 4 گروه مختلف با حضور متخصصین و فعالین آن حوزه با موضوع وضعیت شیوع و مدل اعتیاد در حاشیه شهر، چالش‌ها و راه حل‌ها، خدمات درمانی اعتیاد و کاهش آسیب، دسترسی و حمایت در حاشیه شهر، امنیت مراکز، پیشگیری از اعتیاد در حاشیه شهر، عملکردها و مدل‌ها، درمان‌های اقامتی، اجباری، تجاهر، جرم و عملکردها برگزار گردید. در این کارگاه‌ها افراد به بحث و تبادل نظر و مسئله‌یابی در راستای موضوع مطرح شده پرداختند و چالش‌ها و راهکارها مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت. در نهایت جمع‌بندی نتایج و گزارش نهایی توسط کارگروه‌ها ارائه گردید.

کد خبر 100466

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد