بخش فراگیر چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر آغاز شد

بخش فراگیر چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر از دوم بهمن با اجرای نمایش صحنه‌ای «کل» در تالار هنر آغاز شد امسال برای نخستین بار در چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فجر؛ بخش فراگیر با مشارکت سازمان بهزیستی و با حضور نمایش‌های صحنه‌ای و خیابانی به صورت رقابتی برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، اجراهای این بخش از جشنواره، از روز دوم (۲ بهمن) با اجرای دو نمایش صحنه ای و یک نمایش خیابانی آغاز شد.

نمایش «کل» به کارگردانی مصطفی حاج محمدی دوست از فارسان به عنوان نخستین اجرا، ساعت ۱۵ در تالار هنر روی صحنه رفت.تالار هنر برای میزبانی بهتر از هنرمندان و تماشاگران دارای معلولیت، امکاناتی را مهیا کرده است .

با همراهی شهرداری تهران در باغچه قسمت ورودی بیرونی تالار ، یک پل ایجاد شده و با کمک سازمان بهزیستی نیز پشت صحنه و قسمت ورودی سالن نمایش مجهز به رمپ شده است تا علاقمندان بتوانند در شرایطی بهتر به تماشا بیایند و همچنین هنرمندان از زیرساخت های اولیه بهره مند شوند.

دومین اجرا، نمایش خیابانی «روز تولد من» به کارگردانی صادق حسین پور و موسی هدایتی از کردستان بود که ساعت ۱۷ در پهنه تئاتر شهر اجرا شد.به طور کلی نمایش‌های خیابانی ارتباط مستقیم و نزدیکی با مخاطب برقرار می‌کنند و هر رهگذری حتی اگر هیچ آشنایی با تئاتر نداشته باشد وقتی با نمایش خیابانی مواجه می‌شود تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

اجرای دلنشین هنرمندان دارای معلولیت در نمایش خیابانی «روز تولد من» هم از این قاعده مستثنی نبود و از لحظه آغاز، رهگذران را برجای خود میخکوب کرد و رفته رفته تعداد تماشاگران بیش‌تر و بیش‌تر شد که با اشتیاق به تماشا ایستادند و پس از پایان این نمایش با تشویق‌های بی‌امان نشان دادند که تحت تاثیر این اجرا قرار گرفته‌اند و سومین و آخرین نمایش روز دوم بهمن نیز «روز از نو روزی از نو» به کارگردانی مجتبی مرادی از کرمانشاه بود که ساعت ۱۷ در تالار محراب اجرا شد و میزبان علاقمندان مشتاق به تماشای آثار هنری با حضور هنرمندان دارای معلولیت شد.

مجید امرایی، سیمین امیریان و حمید کاکاسلطانی داوری بخش فراگیر را برعهده دارند.گروه‌های نمایشی از استان‌های کردستان، کرمانشاه، اصفهان، خراسان رضوی، گیلان، چهارمحال و بختیاری، یزد، تهران، مازندران، قزوین، گلستان، کرمان، بوشهر، هرمزگان و آذربایجان غربی تا ۸ بهمن با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری مهدی حامدسقایان از ۲ تا ۸ بهمن ۱۴۰۲ در تهران در حال برگزاری است.

کد خبر 100417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =