پیگیر تحصیل کودکان کار زنجان هستیم              

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان زنجان گفت: کودکان کار در مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده از خدماتی مانند مددکاری، روانشناختی، فرهنگی، آموزشی و ... بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان به نقل از ایسنا مریم کرمی درباره وضعیت کودکان کار در استان زنجان، اظهار کرد: مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده در شهرستان زنجان با مجوز بهزیستی و تحت نظارت بهزیستی اقدام به شناسایی و ارائه خدمات به کودکان کار و خانواده‌های آن‌ها می‌کند.

وی ادامه داد: در مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده، مددکار و روانشناس حضور دارند و با برنامه‌هایی مانند گشت‌زنی در شهر اقدام به شناسایی کودکان کار می‌کنند و بعد از شناسایی، برای آنها پرونده تشکیل می‌دهند.

او بیان کرد: یکی از موضوعات مهمی که در مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده پیگیری می‌شود وضعیت تحصیلی کودکان است.

کرمی با بیان اینکه در صورتی که کودکی از تحصیل بازمانده باشد، برای بازگشت کودک به مدرسه تلاش می‌شود، گفت: پیگیری آموزش خانواده‌ها به‌ویژه مادران و پرداخت کمک هزینه در این زمینه، یکی دیگر از برنامه‌های مرکز توانمندسازی خانواده‌های کودکان کار است.

وی با اشاره به اینکه یکی از معضلاتی که ما الان در جامعه با آن روبه‌رو هستیم، مشکل کودکان کار است، ادامه داد: عوامل مختلفی منجر به ایجاد کار کودکان می‌شود، از جمله این عوامل فقر، مشکلات اقتصادی و سایر مشکلات مربوط به خانواده بوده که ممکن است این کودکان را وادار به کار کند. پدیده‌ کودکان کار، تبعاتی برای جامعه و همچنین خانواده‌ها به دنبال دارد.‌

کرمی افزود: عنوان کودک کار به کسانی نسبت داده می‌شود که کمتر از ۱۸ سال سن دارند و برای تامین هزینه‌های زندگی به فعالیتی مشغولند که درآمدزاست.

کد خبر 100128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد